Προσυπογράφουμε το παρακάτω άρθρο, και το αναδημοσιεύουμε:
Θα πρέπει η κα Υπουργός να σκεφτεί περισσότερο αυτό που πάει να κάνει σε σχέση με την μείωση του χρόνου των σπουδών στις σχολές η οποία πλέον θα αποφασίζεται από τα όργανα της κάθε σχολής.
Έχετε σκεφτεί σε ποιό κρίσιμο σημείο της ιστορίας της φτάνει η Ελληνική Παιδεία με μια τέτοια απόφαση?
Δίνω παρακάτω την γνώμη μου σε ορισμένα ερωτήματα που προκύπτουν
- Εφόσον θα διαφοροποιείται ο χρόνος σπουδών για μια σχολή μεταξύ των διαφόρων πανεπιστημίων , τελικά θα είναι ισότιμα τα πτυχία που δίνουν ? Αν δεν είναι τότε φανταστείτε την διάλυση-διαίρεση της κοινωνίας των νέων επιστημόνων και την αντίστοιχη εκμετάλλευσή τους από τους εργοδότες.
- Από που σας προέκυψε κα Υπουργέ η ανάγκη μείωσης του χρόνου σπουδών? Γιατί επικαλεστήκατε ως παράδειγμα την φοβερή σχολή ανθοκομίας των ΤΕΙ και δεν αναφερθήκατε σε μια Πολυτεχνική ή Ιατρική Σχολή? Εκτιμώ ότι το κάνατε διότι ο απώτερος σκοπός είναι η εναρμόνιση των Ελληνικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με αυτά του εξωτερικού. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν τα ξένα ιδρύματα να εγκαταστήσουν σε ομογενοποιημένο περιβάλλον τις «ανώτατες» σπουδές τους στην Ελλάδα. Ξεκαθαρίζω ότι δεν με πειράζει να έρθουν όσα ξένα πανεπιστήμια το επιθυμούν στην Ελλάδα αρκεί να μη γίνει μείωση της ποιότητας και του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών κορμού των Ελληνικών ΑΕΙ.
- ‘Έτσι λοιπόν θα δούμε σε πολύ λίγο χρόνο τα Ελληνικά ΑΕΙ να δίνουν αυτό το bachelor της πλάκας μέσα σε τρία χρόνια και να οδηγούν από κει και πέρα τους φοιτητές σε επί πληρωμή μεταπτυχιακές σπουδές οι οποίες θα είναι κατ’ ουσία σπουδές ειδικότητας. Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο.
- Έχετε σκεφτεί κα Υπουργέ ότι αυτή η πενταετία για τις Πολυτεχνικές Σχολές ή η εξαετία για τις Ιατρικές αποτελεί το κλειδί που δίνει στους Έλληνες αποφοίτους ΑΕΙ την διαφορά σε σχέση με τα bachelor των ξένων πανεπιστημίων? Έχετε συνεργαστεί ποτέ με ξένους επαγγελματίες ώστε να διαπιστώσετε το περιορισμένο πεδίο της αντίληψής τους? Έχετε σκεφτεί γιατί εταιρείες που ασχολούνται με την αιχμή της τεχνολογίας παραπονιούνται για το επίπεδο γνώσεων και αντίληψης των αποφοίτων των ξένων πανεπιστημίων? Έχετε συνειδητοποιήσει γιατί οι Έλληνες μηχανικοί, γιατροί , παιδαγωγοί έχουν ιδιαίτερη ζήτηση στο εξωτερικό ? Να σας δώσω γρήγορα την απάντηση. Γιατί ο κορμός των γενικών γνώσεων που έχουν για τα αντικείμενά τους είναι ισχυρότατος και οφείλεται στα μακρόχρονα προγράμματα σπουδών που έχουν μέχρι σήμερα τα Ελληνικά ΑΕΙ. Φανταστείτε πόσο περισσότερο ανώτεροι θα ήμασταν αν υπήρχαν λεφτά και υλικοτεχνική υποδομή. Μας κρατάει ακόμα υψηλά το καλό περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών.
- Ενώ κανονικά θα έπρεπε να μας απασχολεί το να μην παρεισφρύουν στα προγράμματα σπουδών άχρηστα μαθήματα που εισηγούνται διάφοροι κακοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι προς όφελος κάποιων κολλητών τους, εσείς προβαίνετε σε μείωση του χρόνου σπουδών οπότε θα συζητάμε για τα ποια από τα βασικά μαθήματα κορμού που ως τώρα ήταν αναγκαία θα είναι πλέον μη αναγκαία για το επίπεδο bachelor.
- Πιστεύω κα Υπουργέ ότι παίρνετε μια βαρύτατα λανθασμένη απόφαση για το Έθνος μας και τα παιδιά μας.
- Για μην είμαι άδικος μαζί σας κα Υπουργέ σας συγχαίρω για την προσπάθεια η οποία διαφαίνεται στο σχέδιο σας να σπάσετε το κατεστημένο των πανεπιστημιακών δασκάλων όσον αφορά στον έλεγχο της διοίκησης των σχολών. Ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και να περιοριστούν αυτοί οι κύριοι στο διδακτικό και επιστημονικό τους αντικείμενο.
- Επίσης κα Υπουργέ δεν σας συγχαίρω για την αποφασιστικότητα όσον αφορά τα προβλεπόμενα για το πανεπιστημιακό άσυλο. Εγώ ο πολίτης θέλω να έχω την βεβαιότητα ότι τα λεφτά που πληρώνω και γίνονται υλικό για την εκπαίδευση δεν θα συληθούν ποτέ από αυτούς που επικαλούνται το πανεπιστημιακό άσυλο και τα καταστρέφουν. Για την περιουσία του Δημοσίου που βρίσκεται εντός των πανεπιστημιακών χώρων δεν θα θεσπιστεί ποτέ ένα άσυλο από τους βανδαλισμούς? Γι’ αυτό λοιπό σας προτείνω ένα απλούστατο πράγμα. Το πανεπιστημιακό άσυλο για κάθε πανεπιστήμιο να μην καταργηθεί αλλά να περιοριστεί γεωγραφικά σε ένα αμφιθέατρο ή υπαίθριο χώρο για κάθε σχολή στον οποίο θα παρέχει όλα τα μέσα για την δημοσιοποίηση των απόψεων (internet, μικροφωνικές κλπ.). Ακόμα καλύτερα θα ήταν να ιδρυθεί ένα διαπανεπιστημιακό τηλεοπτικό κανάλι εθνικής εμβέλειας ώστε να διασφαλιστεί η έκταση της διάδοσης των απόψεων. Μια Βουλή δηλαδή στην οποία θα μπορεί ο καθένας να έχει το λόγο και επαρκέστατη προβολή χωρίς λογοκρισία. Όποιος θέλει ας «καταλάβει» το βήμα και να προβάλλει όποια ιδέα ή αντίδραση έχει. Η απάντηση δεν γράφεται εύκολα από αυτούς που έχουν διαφορετική άποψη γιατί μια κατάληψη ή απεργία δεν θα γίνει γνωστή αν δεν πέσουν οι διακόπτες της ΔΕΗ, αν δεν σταματήσουν τα μαθήματα στις Σχολές για βδομάδες ή αν δεν υποφέρουν όσοι περισσότεροι γίνεται κλπ. Αλλά αυτή είναι η αλήθεια τελικά.
Έχετε σκεφτεί σε ποιό κρίσιμο σημείο της ιστορίας της φτάνει η Ελληνική Παιδεία με μια τέτοια απόφαση?
Δίνω παρακάτω την γνώμη μου σε ορισμένα ερωτήματα που προκύπτουν
- Εφόσον θα διαφοροποιείται ο χρόνος σπουδών για μια σχολή μεταξύ των διαφόρων πανεπιστημίων , τελικά θα είναι ισότιμα τα πτυχία που δίνουν ? Αν δεν είναι τότε φανταστείτε την διάλυση-διαίρεση της κοινωνίας των νέων επιστημόνων και την αντίστοιχη εκμετάλλευσή τους από τους εργοδότες.
- Από που σας προέκυψε κα Υπουργέ η ανάγκη μείωσης του χρόνου σπουδών? Γιατί επικαλεστήκατε ως παράδειγμα την φοβερή σχολή ανθοκομίας των ΤΕΙ και δεν αναφερθήκατε σε μια Πολυτεχνική ή Ιατρική Σχολή? Εκτιμώ ότι το κάνατε διότι ο απώτερος σκοπός είναι η εναρμόνιση των Ελληνικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με αυτά του εξωτερικού. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν τα ξένα ιδρύματα να εγκαταστήσουν σε ομογενοποιημένο περιβάλλον τις «ανώτατες» σπουδές τους στην Ελλάδα. Ξεκαθαρίζω ότι δεν με πειράζει να έρθουν όσα ξένα πανεπιστήμια το επιθυμούν στην Ελλάδα αρκεί να μη γίνει μείωση της ποιότητας και του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών κορμού των Ελληνικών ΑΕΙ.
- ‘Έτσι λοιπόν θα δούμε σε πολύ λίγο χρόνο τα Ελληνικά ΑΕΙ να δίνουν αυτό το bachelor της πλάκας μέσα σε τρία χρόνια και να οδηγούν από κει και πέρα τους φοιτητές σε επί πληρωμή μεταπτυχιακές σπουδές οι οποίες θα είναι κατ’ ουσία σπουδές ειδικότητας. Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο.
- Έχετε σκεφτεί κα Υπουργέ ότι αυτή η πενταετία για τις Πολυτεχνικές Σχολές ή η εξαετία για τις Ιατρικές αποτελεί το κλειδί που δίνει στους Έλληνες αποφοίτους ΑΕΙ την διαφορά σε σχέση με τα bachelor των ξένων πανεπιστημίων? Έχετε συνεργαστεί ποτέ με ξένους επαγγελματίες ώστε να διαπιστώσετε το περιορισμένο πεδίο της αντίληψής τους? Έχετε σκεφτεί γιατί εταιρείες που ασχολούνται με την αιχμή της τεχνολογίας παραπονιούνται για το επίπεδο γνώσεων και αντίληψης των αποφοίτων των ξένων πανεπιστημίων? Έχετε συνειδητοποιήσει γιατί οι Έλληνες μηχανικοί, γιατροί , παιδαγωγοί έχουν ιδιαίτερη ζήτηση στο εξωτερικό ? Να σας δώσω γρήγορα την απάντηση. Γιατί ο κορμός των γενικών γνώσεων που έχουν για τα αντικείμενά τους είναι ισχυρότατος και οφείλεται στα μακρόχρονα προγράμματα σπουδών που έχουν μέχρι σήμερα τα Ελληνικά ΑΕΙ. Φανταστείτε πόσο περισσότερο ανώτεροι θα ήμασταν αν υπήρχαν λεφτά και υλικοτεχνική υποδομή. Μας κρατάει ακόμα υψηλά το καλό περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών.
- Ενώ κανονικά θα έπρεπε να μας απασχολεί το να μην παρεισφρύουν στα προγράμματα σπουδών άχρηστα μαθήματα που εισηγούνται διάφοροι κακοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι προς όφελος κάποιων κολλητών τους, εσείς προβαίνετε σε μείωση του χρόνου σπουδών οπότε θα συζητάμε για τα ποια από τα βασικά μαθήματα κορμού που ως τώρα ήταν αναγκαία θα είναι πλέον μη αναγκαία για το επίπεδο bachelor.
- Πιστεύω κα Υπουργέ ότι παίρνετε μια βαρύτατα λανθασμένη απόφαση για το Έθνος μας και τα παιδιά μας.
- Για μην είμαι άδικος μαζί σας κα Υπουργέ σας συγχαίρω για την προσπάθεια η οποία διαφαίνεται στο σχέδιο σας να σπάσετε το κατεστημένο των πανεπιστημιακών δασκάλων όσον αφορά στον έλεγχο της διοίκησης των σχολών. Ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και να περιοριστούν αυτοί οι κύριοι στο διδακτικό και επιστημονικό τους αντικείμενο.
- Επίσης κα Υπουργέ δεν σας συγχαίρω για την αποφασιστικότητα όσον αφορά τα προβλεπόμενα για το πανεπιστημιακό άσυλο. Εγώ ο πολίτης θέλω να έχω την βεβαιότητα ότι τα λεφτά που πληρώνω και γίνονται υλικό για την εκπαίδευση δεν θα συληθούν ποτέ από αυτούς που επικαλούνται το πανεπιστημιακό άσυλο και τα καταστρέφουν. Για την περιουσία του Δημοσίου που βρίσκεται εντός των πανεπιστημιακών χώρων δεν θα θεσπιστεί ποτέ ένα άσυλο από τους βανδαλισμούς? Γι’ αυτό λοιπό σας προτείνω ένα απλούστατο πράγμα. Το πανεπιστημιακό άσυλο για κάθε πανεπιστήμιο να μην καταργηθεί αλλά να περιοριστεί γεωγραφικά σε ένα αμφιθέατρο ή υπαίθριο χώρο για κάθε σχολή στον οποίο θα παρέχει όλα τα μέσα για την δημοσιοποίηση των απόψεων (internet, μικροφωνικές κλπ.). Ακόμα καλύτερα θα ήταν να ιδρυθεί ένα διαπανεπιστημιακό τηλεοπτικό κανάλι εθνικής εμβέλειας ώστε να διασφαλιστεί η έκταση της διάδοσης των απόψεων. Μια Βουλή δηλαδή στην οποία θα μπορεί ο καθένας να έχει το λόγο και επαρκέστατη προβολή χωρίς λογοκρισία. Όποιος θέλει ας «καταλάβει» το βήμα και να προβάλλει όποια ιδέα ή αντίδραση έχει. Η απάντηση δεν γράφεται εύκολα από αυτούς που έχουν διαφορετική άποψη γιατί μια κατάληψη ή απεργία δεν θα γίνει γνωστή αν δεν πέσουν οι διακόπτες της ΔΕΗ, αν δεν σταματήσουν τα μαθήματα στις Σχολές για βδομάδες ή αν δεν υποφέρουν όσοι περισσότεροι γίνεται κλπ. Αλλά αυτή είναι η αλήθεια τελικά.
πηγή:
http://taxalia.blogspot.com/2011/07/blog-post_8613.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου