Κυριακή, 14 Φεβρουαρίου 2016

Τα χάλια του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος, με τις τόσες "καινοτόμες" παιδαγωγικές προσεγγίσεις


Τελευταία η Ελλάδα σε μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και επιστήμες.
Απογοητεύουν τα αποτελέσματα του PISA

Τουλάχιστον ο ένας στους τέσσερις Έλληνες μαθητές δεν είναι σε θέση να εντοπίζει πληροφορίες σε ένα κείμενο, να διενεργεί διαδικασίες ρουτίνας ακολουθώντας οδηγίες, να κάνει απλή σύνδεση ανάμεσα στην πληροφορία που βρίσκεται στο κείμενο και σε κοινή καθημερινή γνώση. Αυτό υποδηλώνει ο πάτος στον οποίο βρίσκεται η Ελλάδα στα ποιοτικά δεδομένα που μετράει ο ΟΟΣΑ για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών-μελών του.


Ειδικότερα, ο ΟΟΣΑ παρουσίασε μια ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων στους διαγωνισμούς PISA από το 2003 έως και το 2012. Ο διαγωνισμός PISA διενεργείται κάθε τρία χρόνια και σε αυτόν μετέχουν 15χρονοι μαθητές από τις χώρες του ΟΟΣΑ, εξεταζόμενοι στα Μαθηματικά, στην Κατανόηση Κειμένου και στις Φυσικές Επιστήμες.
Το PISA δίνει πλήθος πληροφοριών που δεν προσφέρει καμία άλλη έρευνα εθνική ή διεθνής, όπως είναι π.χ. τα κίνητρα των μαθητών για μάθηση, οι στάσεις και οι πεποιθήσεις τους, οι στρατηγικές μάθησης που ακολουθούν, το κλίμα που επικρατεί στο σχολείο, οι δραστηριότητες που οργανώνει το σχολείο, τα εξωσχολικά μαθήματα, η χρήση των νέων τεχνολογιών εντός και εκτός σχολείου.
Στον διαγωνισμό του 2012, η Ελλάδα βρέθηκε στην τρίτη και τελευταία ομάδα χωρών, με μέση επίδοση χαμηλότερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Μεταξύ 65 χωρών, στην Κατανόηση Κειμένου η Ελλάδα ήταν στην 39η θέση και στη 41η θέση στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες.
Ωστόσο, το ζητούμενο είναι να μελετηθεί τι συμβαίνει στα ποιοτικά δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης. Ο ΟΟΣΑ κατατάσσει τα αποτελέσματα των χωρών σε έξι επίπεδα: το πρώτο είναι το χειρότερο, το έκτο το καλύτερο. Με άριστα το 20, το επίπεδο 1 θα μπορούσε να αντιστοιχεί σε βαθμό έως 3,5 και το επίπεδο 6 σε βαθμό από 16,6 και πάνω. Έτσι, με βάση τα ποιοτικά αποτελέσματα:


• Στο χειρότερο επίπεδο βρέθηκε ο ένας στους τρεις (35,7%) Έλληνες μαθητές στα Μαθηματικά, ο ένας στους πέντε (22,6%) στην Κατανόηση Κειμένου και ο ένας στους τέσσερις (25,5%) στις Φυσικές Επιστήμες. Οι αντίστοιχοι Μ.Ο. του ΟΟΣΑ είναι 23%, 18% και 17,8%.
• Αντίστροφα, στο καλύτερο επίπεδο, στα Μαθηματικά βρέθηκε το 0,6% των Ελλήνων, στην Κατανόηση Κειμένου το 0,5% και στις Φυσικές Επιστήμες το 0,2%. Οι αντίστοιχοι Μ.Ο. του ΟΟΣΑ είναι 3,3%, 1,2% και 1,2%.
Να γιατί μας αξίζει ο Φίλης για Υπουργός Παιδείας…






2 σχόλια:

  1. Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να γδέρνω, να μαδάω.
    Να τρέφομαι απ’ το καθεστώς,
    αυτό που … πολεμάω!

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να παίρνω χορηγίες,
    επιδοτήσεις, αρπαχτές,
    κονδύλια, αργομισθίες.

    Θέλω να γίνω αριστερός
    και στη δεξιά μου τσέπη,
    να βάζω όσα ο λαός
    σε μια ζωή δεν βλέπει.

    Θέλω να γίνω αριστερός,
    χρυσά να ‘χω κουτάλια
    κι όταν μαζί μου διαφωνούν
    να σπάω και κεφάλια.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να έχω ασυλία.
    Θολές παρόλες να πετώ,
    να γράφω και βιβλία.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Ένα με τους παρίες,
    κοστούμι Αρμάνι να φορώ
    δίπλα τους στις πορείες.

    Θέλω να γίνω αριστερός,
    ξερόλας τελοσπάντων,
    κήνσωρ, Ιεροεξεταστής
    και τιμητής των πάντων.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Μονά-ζυγά δικά μου.
    Ο πιο στυγνός δικτάτορας
    να ωχριά μπροστά μου.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να μένω στην Εκάλη.
    Φασίστες, ρατσιστόμουτρα
    να είναι όλοι οι άλλοι.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να εισβάλω στη Βουλή.
    Να καταλάβω … έδρανο,
    να κοιμηθώ πολύ.

    Θέλω να γίνω αριστερός,
    την ανεργία να σκίσω.
    Δούλους πολλούς, εισαγωγής,
    τον τόπο να γεμίσω.

    Θέλω να γίνω αριστερός,
    να σπάσω τα ταμπού.
    Κόκα, παρτούζα κι αστακοί
    να γίνουν του συρμού.

    Θέλω να γίνω αριστερός
    για να υμνώ τη φύση.
    Ν’ αφήνω οικολογικές πορδές,
    να καλλιεργώ χασίσι.

    Θέλω να γίνω αριστερός
    και να πουλώ κουλτούρα.
    Να εξαίρω καλλιτεχνικά σκατά,
    ξεράσματα και ούρα.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να βγάζω και φιρμάνια.
    Να κάθονται όλοι προσοχή
    στη γκέι περηφάνια.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να βρίζω τον Χριστό.
    Αλλοδαποί θρησκόληπτοι
    να μ’ έχουν για αρχηγό.

    Θέλω να γίνω αριστερός,
    τις εκκλησιές να κλείσω,
    μπούργκες να βλέπω ολόγυρα,
    πολλά τζαμιά να χτίσω.

    Θέλω να γίνω αριστερός
    και πολυπολιτισμικός.
    Τις παραδόσεις τού Έλληνα
    να θάψω δια παντός.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Μοντέρνος, ριζοσπάστης.
    Δανδής και ανανεωτής.
    Φελλός κι απεργοσπάστης.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Τον Μαρξ ν’ αποκηρύξω.
    Τους συνεπείς αριστερούς
    στα Τάρταρα να ρίξω.

    Θέλω να γίνω αριστερός.
    Να είμαι χιπ και τρέντι.
    Άνεργοι, εργάτες και φτωχοί,
    να μ’ έχουν για αφέντη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαριτωμένο και ευφάνταστο, αλλά τι σχέση έχει με το θέμα;

      Διαγραφή