Τι λες σε γονέα που ανησυχεί ότι ο γιος του ενθουσιάστηκε με οικονομικές θεωρίες που θεωρείς τοξικές;
Στις 19 Μαΐου, συνάδελφός μου στο Πανεπιστήμιο του Τέξας έλαβε το εξής e-mail ευκατάστατου γονέα φοιτητή μας.
Αγαπητέ καθηγητά,
Ο γιος μου σπουδάζει Oικονομικά στο πανεπιστήμιό σας. Έμαθα ότι πριν από μερικές εβδομάδες βρέθηκε στα χέρια του, σε μορφή pdf, επιστημονικό άρθρο του Victor Aguilar, το οποίο διαδίδεται από φοιτητή σε φοιτητή μετά από προτροπή κάποιου συναδέλφου σας. Αποτέλεσμα αυτής της δραστηριότητας ήταν ότι ο γιος μου άρχισε να ενδιαφέρεται για την αξιωματική μέθοδο και τώρα απειλεί ότι θα παρακολουθήσει μάθημα Τοπολογίας το επόμενο εξάμηνο. Είμαι απελπισμένος. Θέλω πάση θυσία να τον σώσω από μια καταστροφική στροφή στην καριέρα του. Προσπάθησα να τον πείσω ότι, όπως έχετε αποδείξει σε πρόσφατα βιβλία σας εσείς και ένας άλλος συνάδελφός σας (σ.σ. αναφέρεται στον υπογράφοντα), αυτού του είδους η αξιωματική μέθοδος οικονομικής θεωρίας είναι υπεύθυνη για τις πολιτικές που οδήγησαν στην οικονομική κατάρρευση (σ.σ. εννοεί το φθινόπωρο του 2008). Η συγκεκριμένη αξιωματική μέθοδος οικοδόμησε "τοξικά οικονομικά εγχειρίδια"! Κανένας πρόεδρος τμήματος Οικονομικών δεν δικαιούται να υπογράφει πτυχίο οποιουδήποτε φοιτητή έχει απορροφηθεί από τέτοιες τοπολογικές θεωρίες. Θα έπρεπε τέτοιοι φοιτητές να θεωρούνται επικίνδυνοι, καθώς επιδεικνύουν συμπεριφορά επιρρεπή στα αξιώματα (σ.σ. στο αγγλικό κείμενο χρησιμοποιείται η έκφραση axiom-happy behavior που παραπέμπει στην έκφραση trigger-happy behavior, όπου trigger η σκανδάλη). Δυστυχώς, ο γιος μου επιμένει. Και μου λέει ότι θα σταματήσει μόνο αν δει μια μαθηματική απόδειξη ότι η θεωρία του Aguilar δεν ισχύει. Πώς μπορώ να τον πείσω ότι τέτοιες θεωρίες δεν μπορούν να αποδειχτούν εσφαλμένες για τον ίδιο λόγο που είναι αδύνατον να αποδειχτεί η μη ύπαρξη γουρουνιών που πετούν μόνο όταν δεν τα παρατηρεί κανείς;
Με τιμή
(Υπογραφή γονέα)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Την ίδια μέρα, 19 Μαΐου, ο συνάδελφός μου απάντησε στον αγωνιώντα γονιό τα εξής:
Αγαπητέ κ. (επίθετο γονέα),
Ως γονέας, αισθάνομαι τον πόνο σας. Πολύ φοβάμαι όμως ότι ο γιος σας έχει ήδη εγκλωβιστεί σε αυτή την αίρεση (sect) και ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα πλέον. Σας συμβουλεύω να τον αποκηρύξετε αμέσως, και βεβαίως να τον βγάλετε από τη διαθήκη σας. Αν, πράγματι, πιστεύει στην αρχή της μεγιστοποίησης του κέρδους, θα αναγκαστεί να ξανασκεφτεί τις επιλογές του. Αν όχι, τότε θα είστε σε θέση να του υποδείξετε ότι οι ίδιες του οι επιλογές αναιρούν το βασικότερο των αξιωμάτων που τον έχουν εγκλωβίσει. Αυτή η τακτική μπορεί να μην επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Θα σας δώσει όμως μια μικρή ικανοποίηση.
Με τις ευχές μου, καλή τύχη
(υπογραφή συναδέλφου)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Στις 31 Μαΐου ο εν λόγω γονέας έστειλε το εξής e-mail στον γιο του:
Μπράντλεϊ,
Γνωρίζεις καλά ότι δεν εγκρίνω την απόφασή σου να ακολουθήσεις στις σπουδές σου την κατεύθυνση της νεοκλασικής, αξιωματικής, τοπολογικής μεθόδου. Παρ' όλα αυτά, εξακολουθείς να παραβλέπεις τις ενστάσεις μου. Πολύ φοβάμαι ότι δεν μου μένει άλλη εναλλακτική, παρά να ακολουθήσω τη συμβουλή του καθηγητή (επώνυμο συναδέλφου) να σε αποκηρύξω μια για πάντα. Δεν θα ανεχτώ ο γιος μου να είναι ένας από εκείνους που θα συνεισφέρουν στην επόμενη οικονομική καταστροφή.
Γεια σου!
Ο πατέρας σου
------------------------------------------------------------------------------------------------
Στις 8 Ιουνίου ο γιος έστειλε το εξής σύντομο e-mail στον... κοσμήτορά μας:
Αγαπητέ κ. κοσμήτορα,
Σας γράφω για ν σας υποβάλω ένα απλό ερώτημα: υποστηρίζετε την απόφαση του συναδέλφου σας καθηγητή (επώνυμο του καθηγητή) να εξωθήσει τον πατέρα μου να με αποκηρύξει επειδή αποφάσισα να παρακολουθήσω το μάθημα της Τοπολογίας;
Με τιμή
Μπράντλεϊ (επώνυμο)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Στις 10 Ιουνίου ο κοσμήτορας απάντησε στον φοιτητή μας ως εξής:
Αγαπητέ κ. (επώνυμο),
Η σχέση αιτίου-αιτιατού είναι ιδιαιτέρως δυσδιάκριτη. Έχοντας εντρυφήσει τόσο στα μαθηματικά όσο και στη λογική, δεν μπορώ να διακρίνω σχέση αιτίου-αιτιατού μεταξύ (α) της συμβουλής του συναδέλφου καθηγητή προς τον πατέρα σας και (β) της απόφασης του πατέρα σας (τον οποίο θεωρώ, όπως και εσάς, ορθολογιστή) να σας αποκηρύξει. Καθώς ο πατέρας είναι ένας άνθρωπος που, όπως φάνηκε, ξέρει να δέχεται συμβουλές, θα είχα το εξής να προτείνω: η επιλογή σας να αψηφήσετε τον πατέρα σας, παρακολουθώντας το μάθημα της Τοπολογίας, ανοίγει το πεδίο στην ενδιαφέρουσα σκέψη μιας μεγάλης δωρεάς από τον πατέρα σας στη σχολή μας, δωρεά ίση σε αξία με την περιουσία την οποία εσείς δεν θα κληρονομήσετε. Με αυτό τον τρόπο όλοι βγαίνουν κερδισμένοι! Εσείς θα παρακολουθήστε το μάθημα της επιλογής σας, ο πατέρας σας θα λάβει την ικανοποίηση που προσφέρει η αίσθηση ότι διατήρησε την πρωτοκαθεδρία εντός της οικογένειάς σας, οι συμβουλές του συναδέλφου-καθηγητή προς τον πατέρα σας θα καταγραφούν ως σοφές, η σχολή μας θα εισπράξει νέο εισόδημα που θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε κι άλλο στη γνώση και, το σημαντικότερο, τόσο εσείς όσο και ο πατέρας θα γευτείτε την χαρά να έχετε συνεισφέρει σε έναν σκοπό ανώτερο του εαυτού σας.
Φιλικά
Κοσμήτορας (ονοματεπώνυμο)
Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου