Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Unhappy, Unloved and Out of Control

 "Unhappy, Unloved and Out of Control" 
 (Δυστυχισμένα, ανέραστα, και εκτός ελέγχου)
Τα αποτελέσματα μιας "χύμα" πολυ-πολιτισμικής, δίχως αρχές, παιδείας. Προσθέσετε και το "χαβαλέ", για να φτάσετε στην δική μας.

Έτσι χαρακτηρίζει στο εξώφυλλό του το περιοδικό TIME της 7/04/2008 τα παιδιά της Βρετανίας.
Μια έκρηξη εφηβικής βίας και πρόωρης εγκληματικότητας τρομάζει τη χώρα που μετράει το 27% των παιδιών της ηλικίας 15 ετών να έχουν μεθύσει πάνω από 20 φορές έναντι μόλις του 3% των παιδιών ίδιας ηλικίας της Γαλλίας. Και αυτά δεν ισχύουν μόνο για τα παιδιά των φτωχών, αφού σε παρόμοια παραπτώματα έχουν πέσει ο γιος του πρώην πρωθυπουργού και οι νεαροί πρίγκιπες.


Ο Πρωθυπουργός της χώρας Gordon Brown στην πρώτη συνέντευξη τύπου για το 2008 παραδέχτηκε: «Τα παιδιά είναι εκτός ελέγχου. Αλητεύουν στους δρόμους. Μένουν αργά έξω τη νύχτα. Δημιουργούν συμμορίες. Συμμετέχουν σε ληστείες με όπλα και μαχαίρια». Και η υπεύθυνη του οργανισμού με την επωνυμία Kids Company, που ασχολείται με τα φτωχότερα παιδιά του Λονδίνου, ισχυρίζεται ότι, εάν ήταν στην κυβέρνηση, θ’ ανησυχούσε περισσότερο μ’ αυτά τα φαινόμενα παρά με τις τρομοκρατικές επιθέσεις.

Οι οδυνηρές διαπιστώσεις για τη Βρετανική νεολαία δεν ξαφνιάζουν, αφού είναι γνωστό από δεκαετίες ότι τα νέα παιδιά στη Βρετανία ζουν στ’ ένα κόσμο χωρίς ουσιαστική επικοινωνία ή συνεννόηση με τους μεγάλους, αλλά και όταν στρέφονται σ’ αυτούς, δε βρίσκουν τίποτε το διαφορετικό, αφού ένας στους 3 άνδρες και μία στις 4 ενήλικες γυναίκες πίνουν σε μια εβδομάδα διπλάσια από τη μέγιστη θεωρούμενη ασφαλή ποσότητα.

Η έρευνα για τη νεολαία μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, που έχει τη Βρετανία στην τελευταία θέση, δεν αναφέρει στοιχεία από την Ελλάδα. Ελπίζω, επειδή τα αντίστοιχα φαινόμενα στην Ελλάδα –που δυστυχώς υπάρχουν και αυξάνουν- παραμένουν η εξαίρεση και δεν αποτελούν ποσοστά μετρήσιμα.

Η ελληνική νεολαία, ευεργετημένη όχι μόνο από την ελληνική οικογένεια που, παρά τις τόσες επιθέσεις, ακόμη αντιστέκεται και στέκεται σε μεγάλο ποσοστό κοντά στα παιδιά της, όσο από το σπουδαιότερο και εντελώς ξεχωριστό που έχουμε στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα έχουμε την Ορθόδοξη πίστη μας στην παρουσία του Χριστού και της Παναγίας στη ζωή μας.
Στην Ελλάδα, έχουμε την Εκκλησία μας ζωντανή, φωλιά ζεστή για κάθε παιδί παραμελημένο και αδικημένο. Μόνο να βρει το δρόμο και τη δύναμη να καταφύγει σ’ αυτήν.

Στην Ελλάδα έχουμε μακρά παράδοση, παραδείγματα πάμπολλα παιδιών φτωχών, ορφανών, κατατρεγμένων, που μεγαλούργησαν. Προσπάθησαν, εργάστηκαν σκληρά, άντεξαν τις αδικίες, άντεξαν και τις προκλήσεις. Κατάφεραν να μορφωθούν, να γίνουν σπουδαίοι, να πλουτίσουν, ν’ αναδειχθούν ευεργέτες μεγάλοι του τόπου τους.

Στην Ελλάδα έχουμε φως, έχουμε ακόμη ιδανικά!

1 σχόλιο:

  1. Ελπίζω ότι δεν θα φτάσουμε ποτέ σε αυτό το "χάλι". Τα εν λόγω στοιχεία, δείχνουν πεντακάθαρα ότι άλλο είναι το να έχεις μερικά "καλά Πανεπιστήμια" τα οποία παράγουν αξιοζήλευτο ερευνητικό και διδακτικό έργο- και τα οποία αποτελούν πόλο έλξης για τα καλύτερα μυαλά του κόσμου ( όπως συμβαίνει στην Μ. Βρεττανία με ορισμένα Πανεπιστήμιά της) - και άλλο είναι να έχεις μία αξιοπρεπή Παιδεία διαθέσιμη για όλους τους μελλοντικούς πολίτες της χώρας.
    Με το να είναι υποβαθμισμένη η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μιας χώρας ( όπως όντως συμβαίνει με τα περισσότερα κρατικά σχολεία της Μ. Βρεττανίας), ουσιαστικά αυξάνεις το χάσμα ανάμεσα στην πλειοψηφία που έχει περιορισμένη δυνατότητα απόκτησης ουσιαστικών προσόντων ( ελλείψει ικανοποιητικής ΒΑΣΙΚΗΣ εκπαίδευσης), και στην μειοψηφία που έχει μεγάλη ευχέρεια στην απόκτηση όσων προσόντων απαιτούνται για την περαιτέρω εξέλιξη της επαγγελματικής - και όχι μόνο - πορείας τους.
    Εν ολίγοις: διευρύνεται το χάσμα ανάμεσα στην απαίδευτη "μάζα", και στην μορφωμένη ελίτ που εκ των πραγμάτων "κάνει κουμάντο" στα πάντα.
    Αν μάλιστα το πάμε και ένα βήμα παραπέρα, μπορούμε και να "μαντέψουμε" και από ποια κοινωνικοοικονομικά στρώματα θα προέρχονται οι "πολλοί απαίδευτοι" ( μα.... από όσους απευθύνονται στο δημόσιο σχολείο φυσικά! από τους ήδη "φτωχούς" κοινωνικοοικονομικά δηλαδή! Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ!).
    Ας προσέξουμε κι εμείς εδώ, γιατί μόνον "ψήγματα" του παλαιού δημόσιου σχολείου στο οποίο μπορούσες να πας και να αποκτήσεις αξιοπρεπή υποδομή υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή