Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Κοντογιώργης - Η ανθρωποκεντρική ελληνική ιστορία διδάσκει την πρόοδο

Από την εκπομπή "Ανιχνεύσεις" της ΕΤ3 στις 30 Μαριου 2011



Στα ερωτήματα της εκπομπής Ανιχνεύσεις της 30.3.11 με θέμα «Ελλάδα και Δύση», ο καθηγητής πολιτικής επιστήμης και πρώην πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργος Κοντογιώργης απαντά πως το πολιτισμικό φορτίο του ελληνισμού ήταν πολύ μεγάλο κοστούμι για τον εξερχόμενο από την φεουδαρχία δυτικοευρωπαϊκό άνθρωπο.
     Δεν μπόρεσε η Δύση να απορροφήσει το πολιτισμικό έρμα του ελληνικού κόσμου, ούτε την έννοια της οικουμένης, ούτε την έννοια της δημοκρατίας, ούτε την έννοια της ελευθερίας ως καθολικής έννοιας, ούτε την έννοια της αντιπροσώπευσης, διότι δεν τις αντέχει• είναι πολύ μικρό το κορμί της εξελικτικής της φάσης που διέρχεται για να φορέσει ένα τόσο μεγάλο κοστούμι εξελικτικό. Το κοστούμι που της φορέθηκε, ως κράτος-έθνος, είναι πολύ μικρό• είναι το βαφτιστικό της ελληνικής κοινωνίας, σε σχέση με αυτό στο οποίο χωράει.
     Όσον αφορά τον σημερινό ελληνικό κόσμο, ο οποίος τελεί υπό το καθεστώς ενός κράτους εσωτερικής πολιτικής κατοχής, προκειμένου να αποκτήσει την αυτοεκτίμησή του και να βρει τι φταίει για την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα, όσο και για τη Δύση για να δούμε τα όριά της, δηλαδή ότι είναι μια πρώιμη φάση μιας εξέλιξης στην οποία έχουμε όλοι μερίδιο, πρέπει να ανακτήσουμε την ελληνική ιστορία, με την έννοια ότι η ελληνική ιστορία, ως ανθρωποκεντρική, διδάσκει την πρόοδο, δηλαδή διδάσκει το πώς εξελίσσεται ο άνθρωπος σε κοινωνίες εν ελευθερία, πράγμα που δεν το κάνει καμία άλλη ιστορία.

Το είδαμε (και μας άρεσε)  στο: http://lomak.blogspot.com/

ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΑ ΕΛΕΓΑΝ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ...

Ποιος τους άκουγε όμως?
Σε μια κοινωνία στην οποία επικρατούσε ( και, μην καροϊδευόμαστε: επικρατεί ακόμα) ο λαϊκισμός και το σύνθημα?
Μετρημένοι στα δάχτυλα οι πολιτικοί που τα είπαν εγκαίρως ( Παραδείγματα: Κωνσταντίνος Μητσοτάκης , Στέφανος Μάνος, Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Αλέκος Παπαδόπουλος)
Οι οποίοι λοιδωρήθηκαν και χαρακτηρίστηκαν "δεξιοί".
Και τώρα, τι γίνεται?
Κατά την γνώμη μου τίποτα ( και πουθενά. Μην καροϊδευόμαστε: Και στην Παιδεία μας, αυτό είναι το κύριο πρόβλημα. Το ανεύθυνο σύνθημα και ο λαϊκισμός που εκπροσωπεί) εάν προηγουμένως δεν πάψουν να επικρατούν οι δυνάμεις του λαϊκισμού.
Και δυστυχώς, φοβούμαι ότι μάλλον δεν προλαβαίνουμε.
Δεν ξέρεις όμως καμιά φορά...
http://892fm.blogspot.com/2011/03/blog-post_3844.html

Η ιστορία του Διαδικτύου

Το Διαδίκτυο είναι ομολογουμένως ό,τι εντυπωσιακότερο (ίσως) έχει επινοήσει ο άνθρωπος μέχρι σήμερα. Με φανταχτερές ιστοσελίδες, με τηεπικοινωνίες, με "chat" και ηλεκτρονικά ταχυδρομεία, με ηλεκτρονικό εμπόριο, με.., με...

Πώς όμως φτάσαμε ως εδώ; Τί προηγήθηκε;
Το βίντεο που ακολουθεί είναι κατατοπιστικότατο, και μάλιστα τώρα υπάρχει και δυνατότητα Ελληνικών υποτίτλων. Απολαύστε:



ΕΝΑΛΙΟΣ ΘΗΡ

Η Σφαγή της Χίου – 30 Μαρτίου 1822


Ένα μικρό αφιέρωμα-αναδρομή στο ιστορικό της σφαγής στην Χίο, μιας από τις φρικωδέστερες σελίδες στην ιστορία μας...

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ. Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ


« …Η ελίτ δεν θα δίσταζε να πραγματοποιήσει τους πολιτικούς της σκοπούς, χρησιμοποιώντας τις τελευταίες σύγχρονες τεχνικές για να επηρεάσει τη συμπεριφορά του κοινού και να κρατήσει την κοινωνία υπό στενή παρακολούθηση». Ζπμίγκνιου Μπρεζίνσκυ σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει επιστητό ότι, για τη νεοταξική μεταμόρφωση του πλανήτη, χρησιμοποιείται μια ολόκληρη «επιστήμη» ψυχολογικών επιχειρήσεων από την υπερεθνική ελίτ.

Η σημερινή κοινωνική κατάσταση είναι παραπροϊόν μιας σειράς τεχνικών «κοινωνικής μηχανικής» η οποία δρα στο παρασκήνιο της πολιτικής, της κοινωνικής μέριμνας, της οικονομίας, της ενημέρωσης, του πολιτισμού, της βιομηχανίας, του θεάματος και του μάρκετινγκ, επιχειρώντας να χειραγωγήσει και να παθητικοποιήσει τους πολίτες, να μεγιστοποιήσει τα κέρδη των πολυεθνικών, να αποδομήσει τα παραδοσιακά έθνη, τις κοινωνίες και τα θρησκευτικά συστήματα, επιβάλλοντας πολέμους και «τρομοκρατία» εναντίον ολόκληρων λαών και μετακινώντας στρατιές φθηνής εργατικής δύναμης με τη λαθρομετανάστευση επιδιώκοντας τη νέα δουλοκρατία. 

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

29 ΜΑΡΤΙΟΥ 1870: ΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

http://www.computer.gr/melas/melas1.jpg
                     

Η παιδική και η εφηβική ηλικία του Παύλου Μελά
Ο Παύλος Μελάς γεννήθηκε στις 29 Μαρτίου 1870 στην Μασσαλία της Γαλλίας. Πατέρας του ήταν Μιχαήλ Γ. Μελάς (1833-1897) και μητέρα του η Ελένη, το γένος Βουτσινά, κόρη γνωστού Κεφαλλονίτη εμπόρου από την Οδησσό. 
Ο Παύλος Μελάς κατάγεται από τη μεγάλη και ιστορική οικογένεια των Μελάδων της Ηπείρου, με ρίζες που φθάνουν ως την Κωνσταντινούπολη (πριν την ’λωση), ανάμεσα στις πιο ισχυρές στρατιωτικές και πολιτικές οικογένειες του Βυζαντίου, των Κεφαλάδων ή  κατά άλλους των Μελανιάδων (λόγω του χαρακτηριστικού μελαμψού χρώματος του προσώπου τους), ενώ κατά άλλους των Στρατηγόπουλων 1
Ο πατέρας του Παύλου, στη Μασσαλία, ασχολήθηκε με το εμπόριο και απόκτησε σημαντική περιουσία μεγάλο μέρος της οποίας, σύμφωνα με την παράδοση της οικογένειάς του, διέθεσε για εθνικούς και για κοινωνικούς σκοπούς. Δραστήρια κοινωνικά και εθνικά ήταν και η μητέρα του Παύλου.
Το 1874 η οικογένεια Μελά έρχεται για να εγκατασταθεί μόνιμα στην Αθήνα και κατοικούν στο κτίριο της οδού Πανεπιστημίου όπου βρίσκεται η Αθηναϊκή Λέσχη. Εκεί μεγαλώνει ο Παύλος με τα έξι αδέλφια του, το όμορφο, ψηλό και μελαχρινό αγόρι. Τα καλοκαίρια τους τα περνούν πότε στην Οδησσό και πότε στο Φάληρο, αλλά πιο συχνά στην Κηφισιά όπου ο πατέρας του κτίζει το εξοχικό τους σπίτι. Η μητέρα του, μεριμνά για όλους και για όλα, επιβλέπει και κατευθύνει το υπηρετικό προσωπικό, ράβει και πλέκει η ίδια για τα παιδιά της, φροντίζει για τους φτωχούς και γενικά, προσπαθεί να τους ικανοποιήσει όλους. Τα βράδυα με τον σύζυγο της, ομορφοντυμένη, παραβρίσκεται στις χοροεσπερίδες της κοσμικής - τότε - Αθήνας. Πολλές φορές, με ένα λαντώ (αμαξίδιο της εποχής) παίρνει τα παιδιά της να παίξουν στις εξοχές της Κηφισιάς, του Φαλήρου, του Ελαιώνα ή του Βασιλικού - τότε, Εθνικού σήμερα - Κήπου.
"... Το περιβάλλον του σπιτού του, η εθνική δράσις του πατέρα του, η παρακολούθηση των εθνικών εορτών και τελετών, ενασκούν τεράστια ψυχολογική επίδραση επ' αυτού [του νεαρού τότε Παύλου].

Το νέο Λύκειο

Στο παρακάτω αρχείο θα διαβάσετε την πρόταση του Υπουργείου για το νέο Λύκειο. Η πρώτη ανάγνωση αποφέρει θετικές εντυπώσεις, καθώς θίγονται θέματα που χρόνια προβληματίζουν όλα τα "κύτταρα" της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Ακόμη και τα όσα προτείνονται είναι ενδιαφέροντα και στη σωστή κατεύθυνση, ειδικά τα αναγραφόμενα στις σελίδες 3, 4 και 5. Το πρόβλημα είναι ότι είμαστε εκ των προτέρων σίγουροι ότι πρόκειται για μια ακόμη "φούσκα" του Υπουργείου, μια ακόμη κίνηση εντυπωσιασμού, άνευ οποιασδήποτε ουσίας και προοπτικής. Θα θυμάστε όλοι φυσικά την αναγγελία του "ψηφιακού σχολείου" που με τυμπανοκρουσίες και κάθε επισημότητα έλαβε χώρα στη Λήμνο τον Οκτώβριο του 2010, παρόντος μάλιστα του Πρωθυπουργού, τη στιγμή που καταργούσαν το μάθημα της Πληροφορικής στο Λύκειο! Ρίξτε μια ματιά στον προηγούμενο σύνδεσμο, αξίζει!

Με κάθε ειλικρίνεια, λαχταρούμε όσο τίποτε άλλο η Υπουργός να διαψεύσει τις αμφιβολίες μας για το κείμενο που ακολουθεί και να υλοποιήσει έστω το 50% των όσων αναφέρονται στις σελίδες 3, 4 και 5.

Τότε υποσχόμαστε ότι θα ζητήσουμε -και μάλιστα με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση- ταπεινά συγγνώμη που την αμφισβητήσαμε...

Το Νέο Λύκειο_
ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ

Η Εθνική Σαχλαμάρα καλά κρατεί!

Είναι χρέος μας να ανασκευάσουμε -δίχως να αφαιρέσουμε τήν αρχική μας ανάρτηση- τό περί "ιστορικών τής συμφοράς". Προφανώς πρόκειται περί παραδρομής και παρεξηγήσεως. Ο κ.Πραχαλιάς μπερδεύει κατά τήν εκφορά του λόγου τό "Μιχαήλ" με τό "Εμμανουήλ", το λάθος δεν εντοπίζεται (μάλλον) από τήν παραγωγή, εντοπίζεται όμως από τό "μικροσκόπιο" ανθρώπων που λόγω τών προσφάτων "ντοκιμαντέρ" ξεψαχνίζουν πια τα πάντα, και έτσι η παρεξήγηση ξεσπά.
Από τήν πλευρά μας το θέμα αυτό το θεωρούμε λήξαν.
(29-3-2011, 9.30πμ)



Οι "ιστορικοί" της συμφοράς που έχουν ξαμολυθεί και έχουν κατακλύσει τις οθόνες μας σώζoyn την ζωούλα τους από ένα και μόνο τυχαίο γεγονός: Ότι γεννηθηκαν Έλληνες και όχι Ιάπωνες. Αλλιώς η απαίτηση για ξέπλυμα της ατιμίας θα τους υποχρέωνε σε σεμπούκου (κοινώς χαρακίρι).

Ευχαριστούμε τους συμπλογκίτες συντελεστές του taxalia για το παρακάτω βίντεο:



Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Ποιος φοβάται την Ορθοδοξία;

Στην συνέχεια τής αναγγελίας τής δυσάρεστης έκπληξης τών προηγουμένων ημερών, (http://ethniki-paideia.blogspot.com/2011/03/blog-post_27.html), έχουμε τήν τιμή να παρουσιάζουμε εδώ τήν θέση τού Κωνστντίνου Χολέβα, πολιτικού επιστήμονος επί τού θέματος:


Την Κυριακή 27 Μαρτίου επρόκειτο να προβληθεί από την ΕΤ-1 μία επανάληψη της εκπομπής ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ, η οποία αναφερόταν στον ρόλο της Ορθόδοξης Εκκλησίας κατά την Τουρκοκρατία και την Ελληνική Επανάσταση. Η εκπομπή αυτή θα απαντούσε κατά κάποιο τρόπο σε όσα προπαγανδιστικά και αντιεκκλησιαστικά ελέχθησαν τον τελευταίο καιρό από ιδιωτικούς και κρατικούς τηλεοπτικούς σταθμούς για την ίδια ιστορική περίοδο. Ξαφνικά, τρεις ημέρες πριν από την προβολή της εκπομπής, η διοίκηση της ΕΡΤ αποφάσισε να διακόψει οριστικά και αμετάκλητα την προβολή της δημοφιλούς εκπομπής ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ. Φαίνεται ότι το ελληνορθόδοξο πνεύμα του 1821 ενοχλεί. Η εκσυγχρονιστική αντίληψη περί δημοκρατίας ορίζει ότι στην τηλεόραση μπορούν να μιλούν απεριόριστα οι εθνοαποδομητές και όσοι κατηγορούν ατεκμηρίωτα την Εκκλησία, ενώ περικόπτονται και εμποδίζονται όσες φωνές έχουν να προσκομίσουν σοβαρές αποδείξεις για τον εθνικό, κοινωνικό και πολιτιστικό ρόλο του Ορθοδόξου κλήρου.

"килийно училище", όπως λέμε "κρυφό σχολειό"

 Μπορεί τά συμπλέγματα τής μειονεξίας μας να μάς επιβάλλουν σε εμάς τούς Έλληνες να υιοθετούμε άθλιες δόγματικές θέσεις, εθνοκτονικές τής μνήμης, και αποστροφής τής συλλογικής ημών ταυτότητος, όμως δεν συμβαίνει τό ίδιο και με άλλους λαούς (καταπώς φαίνεται) πιο σοβαρούς από εμάς...

Ακόμα και στήν κομμουνιστική περίοδο, τήν επισήμως αθεϊστική, οι γείτονές μας οι Βούλγαροι δεν έπαψαν να ενθυμούνται, να το προβάλλουν με κάθε τρόπο, και να το αναφέρουν με ευθάρσεια ευγνωμοσύνη το Κρυφό Σχολειό τους, το килийно училище (κιλίνο ουσίλιστε - κελλιώτικο σχολείο), τόν άτυπο αυτον θεσμό, που λειτούργησε στο περιθώριο της Τουρκικής κατοχής, μέσα σε μοναστήρια και εκκλησιές, και περιέσωσε τήν -όποια- παιδεία τους με τα λίγα της κολυβογράμματα, αλλά και τήν εθνική τους μνήμη και συνείδηση.

Για τόν ανήσυχο αναγνώστη, υπάρχει πλήθος αναφορών στο Διαδίκτυο, όπου μπορεί να ανατρέξει για περισσότερες πληροφορίες. Εμείς εδώ θα παραθέσουμε ένα μόνο απόσπασμα από τό βιβλίο τού καθηγητού κ.Νιχωρίτη Κωνσταντίνου (Σλαβολόγου, αναπληρωτού καθηγητού στό Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών του Π.Δ.Μ.) "Η επίδραση τού Αγίου Όρους στόν πνευματικό βίο τών Σλάβων" (ISBN 960-8353-42-4):

 "...Στην βουλγαρική ιστοριογραφία έχει καταγραφεί εκτενέστατα η τύχη της βουλγαρικής παιδείας κατά  την περίοδο της τουρκοκρατίας. Σε πρώτη φάση κατά την περίοδο τής τουρκοκρατίας, η στοιχειώδης παιδεία είναι αρκετή για τις ανάγκες των Βουλγάρων τους δυο πρώτους αιώνες. Κατά την περίοδο αυτη στην Βουλγαρία ο ρόλος τής παιδείας είχε αφεθεί στα χέρια των μοναστηριών και τού κλήρου γενικά. Το «Kilijno» σχολείο (παράγωγο του «κελιού») ως μορφή, περιεχόμενο, μέθοδος και διδασκαλία, αποδείχθηκε ικανό να ικανοποιήσει τις ανάγκες αυτές..."

Έτσι έχουν τά πράγματα στήν περίοδο τής τουρκοκρατίας στήν γείτονα Βουλγαρία, όμως στην περίοδο τής νεοταξοκρατίας στην Ελλάδα η μνήμη τών κρυφών σχολειών ξηλώνεται βίαια από τό συλλογικό εγώ μας. Γιατί άραγε;

ΕΝΑΛΙΟΣ ΘΗΡ

Πότε είπαμε πως ξεκίνησαν οι παρελάσεις;

Από το εξαιρετικό φιλικό ιστολόγιο "Η εκπαίδευση στην Ελλάδα"


Κάθε χρόνο το ίδιο παραμύθι, μία χούφτα θολοκουλτουριάρηδες που λένε και ξαναλένε πως οι παρελάσεις προέρχονται από την διακυβέρνηση Μεταξά... πως είναι δήθεν μιλιταριστικό κατάλοιπο και διάφορες άλλες μπούρδες. Καταρχάς για πολλοστή φορά να πούμε πως δεν μας ενδιαφέρει αν οι παρελάσεις τις ξεκίνησε ο Μεταξάς η οποιοσδήποτε άλλος. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να απαντάμε στην άθλια προπαγάνδα...που προσπαθεί με βλακώδες επιχειρήματα να δαιμονοποιήσει το Εθνικό συναίσθημα και την Εθνική μας ταυτότητα. Το δημοσίευμα που βλέπετε είναι από την εφημερίδα ΣΚΡΙΠΤ 25/03/1900...
περαστικά σας...

Υ.Σ Αφού είδατε τι έκαναν οι μαθητές των σχολείων κατά τους εορτασμούς τις 25 Μαρτίου σε επόμενο ποστ θα μάθετε τι έκαναν οι φοιτητές...και θα εκπλαγείτε!

ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ

Το σχολείο της χαμένης νιότης...

Από μήνυμα που λάβαμε...
Το σχολείο της χαμένης νιότης...
            Καλημέρα Σχολείο - Καλημέρα Θλίψη
            Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης
             
Άνοιξαν τα σχολεία. Για κάποιους ένα ευχάριστο και μοναδικό γεγονός, για τους περισσότερους θλιβερό.
            Σε μια μακρινή χώρα, στη Φινλανδία, που εδώ και μια δεκαετία οι μαθητές της  βγαίνουν πρώτοι σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ(οι δικοί μας τελευταίοι), γιορτάζουν τις μέρες αυτές. Γιορτάζουν, γιατί μετά από δύο μήνες διακοπών βρέθηκαν ξανά με τους συμμαθητές και δασκάλους φίλους τους, στη μικρή κοινότητα του σχολείου τους.
            Στη Φινλανδία, στα πολυθέσια και ολοήμερα σχολεία θα βρεις παιδιά από 8 μηνών μέχρι 16 ετών. Όταν εργάζονται και οι δύο γονείς μπορούν να αφήσουν το 8 μηνών και άνω παιδί τους στο σχολείο μαζί με τα μεγαλύτερα αδερφάκια του. Στη μικρή  κοινότητα του σχολείου θα βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχουν ειδικά ιδρυματικά-σχολεία. Θα βρεις βρέφη, να μαθαίνουν από μικρά να συνυπάρχουν με μεγάλους και αναπήρους, όπως στην κοινωνία των μεγάλων, καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα διαφορετικά.
            Στη Φινλανδία γιορτάζουν, γιατί θα βρεθούν πάλι σε σχολεία με σύγχρονα εργαστήρια και αμφιθέατρα, με κλειστά γυμναστήρια και πισίνες,   με ειδικές αίθουσες χαλάρωσης και σάουνας, με εστιατόρια με το δωρεάν φαγητό και το σημαντικότερο, γιατί θα μάθουν και θα δημιουργήσουν γνώση με τους δασκάλους φίλους τους, παίζοντας, συζητώντας και μελετώντας διάφορα βιβλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε μάθημα, όπως στην Ελλάδα. (Οι δάσκαλοί μας, ακόμη και να θέλουν να πάρουν πρωτοβουλίες δημιουργικής μάθησης δεν μπορούν. Είναι υποχρεωμένοι να δουλέψουν με συγκεκριμένα βιβλία με έναν στόχο: «να βγει όπως-όπως η ύλη», αποστηθισμένη βεβαίως).

Υποσυνειδήτων μηνυμάτων συνέχεια...

Μετά τη Vodafone τη σκυτάλη πήρε ο ΑΒ Βασιλόπουλος που "εξαφάνισε" από το χάρτη Μακεδονία, Θράκη και το όλο το ανατολικό Αιγαίο...
Πάλι τυχαίο;

ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ

Για δες κάτι περίεργα που συμβαίνουν στον κόσμο...


Κοινοποιούμε άρθρο που αλιεύσαμε στο www:

Το ντοκυμαντέρ του ΣΚΑΙ για το 1821, άρεσε στην Τουρκία!

Εργαλείο της απόλυτης τουρκικής προπαγάνδας η Ελληνική τηλεοπτική παραγωγή που κόστισε 1 εκατομμύριο ευρώ.

 Η τουρκική εφημερίδα Radikal με ολοκληρο πρωτοσέλιδο της κάνει αναφορά στις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το ντοκιμαντέρ που μεταδίδεται στην τηλεόραση του ΣΚΑϊ με τίτλο 1821.

Η τουρκική εφημερίδα έχει τίτλο "Eπάνάσταση στην Ελλάδα για τους Οθωμανούς" και υποστηρίζει ότι το νοτκιμαντέρ κατάφερε να μην ασχοληθεί με την επίσημη ιστορία και δείχνει πολλές πραγματικότητες που ενόχλησαν. "Το να βγαίνει κάποιος εκτός της επίσημης ιστορίας έχει τίμημα, όπως οι δηλώσεις του Παμούκ σχετικά με τους Αρμένιους".

Η τουρκική εφημερίδα που στο πρωτοσέλιδο της έχει τη φωτογραφία του Κολοκοτρώνη γράφει οτι χιλιάδες άνθρωποι ζητούν απο την κρατική τηλεόραση να κάνει ένα ντοκιμαντέρ που θα δείχνει την πραγματική ιστορία της ελληνικής επανάστασης και τονίζει οτι υπήρξαν αντιδράσεις και απο τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο ο οποίος για το ντοκιματέρ δήλωσε " είναι ντροπή". 

το βρήκαμε στο:  http://kostasxan.blogspot.com


σημείωση δική μας: Κατά την ταπεινή μας γνώμη η συγκεκριμένη ανάρτηση ΔΕΝ συνιστά είδηση. Θα συνιστούσε είδηση αν ο Τουρκικός Τύπος  ΔΕΝ έμενε ικανοποιημένος από το αθλιούργημα του ομίλου Αλαφούζου!





Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Πανηγυρικός λόγος για την 25η Μαρτίου


Ο πανηγυρικός λόγος για τον επίσημο εορτασμό της 25ης Μαρτίου στην Φλώρινα, από τον καθηγητή φιλόλογο κ.Παπαδόπουλο Δημήτριο.
Η ομιλία έγινε στις 24 Μαρτίου 2011 στην αίθουσα του ΦΣΦ "Αριστοτέλης".


«Ένας λαός γράφει την ιστορία του, όχι για να αφηγηθεί το παρελθόν του, αλλά για να δηλώσει αυτό που θέλει να είναι στο μέλλον». Η φράση αποδίδεται στον Ρίτσαρντ Ρόρτρυ, σύγχρονο νεο-πραγματιστή Αμερικανό διανοούμενο (πέθανε το 2007) και μας είναι αρκετά χρήσιμη για να ερμηνεύσουμε κάποια παράδοξα στη σχέση μας με την ιστορία.
Ο όρος «παράδοξα» είναι μάλλον αρκετά επιεικής, και θα μπορούσαμε σίγουρα να εκφραστούμε σκληρότερα, αλλά «διά το εύσημον της ημέρας» δεν θα το κάνουμε.

Πρόσωπα και απόψεις - Γιανναράς - Έχει νόημα να είσαι Έλληνας; - 27 Μαρ 11

Χρήστος Γιανναράς, ... χωρίς περαιτέρω σχόλια!

null

Η 25η Mαρτίου από μια παλιά Ελλάδα...

Πενταπόσταγμα

Δείτε στιγμιότυπα από τον εορτασμό της επετείου της 25ης Mαρτίου από Έλληνες ομογενείς σε πόλεις του εξωτερικού μέσα από τις συλλογές του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου.


ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

Στὴν δύση τῆς Ἐλευθερίας, ἤ στὸν ἀφανισμὸ τοῦ ἀνθρωπίνου γένους;

Οι φωνές που στηρίζουν την άποψη πως το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα έχει αυτονομηθεί και έχει γιγαντωθεί, πληθαίνουν.
Σήμερα φαντάζει (και είναι) παντοδύναμο. Έχει στα χέρια του τεράστια γνώση, και τεράστιες τεχνολογικές δυναντότητες. Το κακό είναι ότι η παγκόσμια Ελίτ, φαίνεται να απεργάζεται την φρικώδη υποδούλωση της ανθρωπότητος, ή και τον αφανισμό της (!!!). Μας θέλει ή σκλάβους, ή νεκρούς. (αν και στην ουσία είναι το ίδιο) 

Υπερβολικά τα παραπάνω;
"συνωμοσιολογικά" μήπως;

Ερμηνεύουν πάντως πλήρως τα όσα δεινά έχουν βρει την πατρίδα μας, καιθώς και την όλη προσπάθεια αφελληνισμού ή και δημογραφικού αφανισμού μας.

Το βίντεο είναι διαφωτιστικότατο (προειδοποιούμε, θα βαρύνει η καρδιά σας!)



πηγή:
http://lomak.blogspot.com/2011/03/25-11.html

«Το 1821 παραμένει το μεγάλο σχολείο του απροσκύνητου ήθους»

"Κάτι άλλαξε τις τελευταίες δεκαετίες. Η αθλιοποίηση της ζωής δεν περιορίζεται στον εαυτό μας, επεκτείνεται στο παρελθόν, επιχειρείται μία υπομείωση, ένα κατέβασμα του χθες για να μη φαίνεται το δικό μας νανικό ανάστημα. Κτίζουμε όχι κάτι δικό μας αλλά γκρεμίζουμε ότι έκτισαν με θυσίες και αίματα οι πρόγονοί μας" 
"Διερωτώνται πολλοί συμπολίτες μας γιατί τέτοιο μένος κατά του 21, γιατί τέτοια μανία κατά των ηρώων και των μαρτύρων του. Είναι απλό: Το 1821 παραμένει το μεγάλο σχολείο του απροσκύνητου ήθους. Και η νέα τάξη πραγμάτων μας θέλει προσκυνημένους και υποταγμένους.
Συρόμαστε σήμερα στο άρμα της υποταγής σαν το πτώμα του "Έκτορα" δεχόμαστε ραπίσματα καθημερινά. Ποτέ άλλοτε ο λόγος του Παλαμά δεν είχε τέτοια απόλυτη ισχύ, όσο στην εποχή μας: 

«Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς μηδέ λεβέντες, Όσσα,
ραγιάδες έχεις, μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι.
Κούφιοι κι οκνοί, καταφρονούν την θεία τραχειά σου γλώσσα,
των Ευρωπαίων περίγελα και των Αρχαίων παλιάτσοι».

Αν δεν υψωθούμε στο επίπεδο του 21 οι μελλοντικές γενιές Ελλήνων θα υποχρεωθούν να ζήσουν ανεχόμενες τα αφόρητα και υποφέρουσες τα ανυπόφορα. Σήμερα κάποιοι δρουν συστηματικά όχι για να προβάλλουν άλλα για να προσβάλλουν το '21. Επιδίδονται μετά μανίας όχι στο να επιδείξουν - κάτι που άλλωστε θα ήταν θεμιτό- τις μαύρες κηλίδες που είχε η Επανάσταση, όπως κάθε Επανάσταση, αλλά να τις μεγεθύνουν, να τις μεγαλοποιήσουν και με τον ύπουλο αυτό τρόπο να συγκαλύψουν την λαμπρότητά της.

ἠ "Ἑλληνική" τηλεόραση δὲν ἔχει πιὰ Ἀρχονταρίκι


Χθες η διοίκηση της ΕΡΤ αποφάσισε να διακόψει οριστικά και αμετάκλητα την εκπομπή ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ, η οποία επί 19 έτη κατείχε σημαντική θέση στο Κυριακάτικο πρόγραμμα της κρατικής Τηλεοράσεως και ήταν η πρώτη σε θεαματικότητα εκπομπή στην πρωινή ζώνη της Κυριακής.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος παρουσίαζε με νηφαλιότητα θεολογικά, ιστορικά κοινωνικά και παιδαγωγικά θέματα. Στη θέση της θα προβάλλεται μία οικολογική σειρά.

Την Κυριακή 27 Μαρτίου που ΔΕΝ θα μεαδοθεί το προγραμματισμένο επεισόδιο ας αρχίσουμε όλοι, μετά τις 11.00, να εκφράζουμε την διαμαρτυρία μας με κάθε τρόπο, τηλεφωνικά, μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων κ.λ.π. στην ΕΤ-1. Καλό είναι να σταλούν και επιστολές στον Πρόεδρο της ΕΡΤ κ. Λάμπη Ταγματάρχη, ο οποίος πήρε μόνος του την απόφαση. Από τον Σεπτέμβριο 2010 η ΕΡΤ δεν πλήρωνε χρήματα για την εκπομπή διότι παίζονταν επαναλήψεις και όχι νέα επεισόδια επομένως δεν είναι το θέμα του κόστους που επηρέασε την απόφαση.

http://www.antibaro.gr/node/2872



Σημείωση δική μας: 
Η "Ελληνική" Τηλεόραση, ως μέρος του κρατικού μηχανισμού, συμμετέχει φιλότιμα (ομολογουμένως) στην εκστρατεία των τοπικών επάρχων για πνευματική και ηθική γενοτονία των Ελλήνων. 

Δεν μας εκπλήσσει η κίνηση αυτή. Φανταζόμαστε ότι η εκπομπή θα αντικατασταθεί από άλλα ψυχοφελή θεάματα: Ποδόσφαιρο, οικολογίες, δικαιώματα των ζώων, αντιρατσιστικά, και λοιπά οπιούχα παρόμοια. 

Ούτε όμως και μας θλίβει, καθώς από καιρό τώρα το βάρος της ενημέρωσης έχει περάσει στο Διαδίκτυο, με την Τηλεόραση να αναλαμβάνει ρόλο νταντάς των γερόντων μόνο. (Έτσι κι αλλιώς κάποιοι από εμάς την έχουν προ πολλού εκπαραθυρώσει από τα σπίτια τους και ησύχασαν).

Μας υπενθυμίζει όμως την ευθύνη μας, ως ιστολόγιο, για επίταση του φιλοτίμου μας και των προσπαθειών μας προς την ενημέρωση και την  επικοινωνία των αναγνωστών μας.


ΕΝΑΛΙΟΣ ΘΗΡ

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

ἀπέστρεψαν τὸ πρόσωπον αὐτῶν ἀπό τῶν ἀνομιῶν τῶν ἀνόμων...

"διαγωγή κοσμιοτάτη" πλην κριτική καυστικοτάτη χαρακτήριζαν την παρέλαση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στην Σύρο.
Απέστρεψαν τα πρόσωπά τους από τους "επισήμους", αυτούς δηλαδή που είναι πολιτικά, ηθικά, ΠΟΙΝΙΚΑ, αλλά και συμβολικά υπεύθυνοι για τον φόνο του μέλλοντος αυτών των παιδιών.
Ήταν μια πράξη αντίστασης της νιότης έναντι στην σαπίλα που καθημερινώς χιμά να την αφομοιώσει....



το είδαμε εδώ:
http://pamet-thessaloniki.com/

Το "πολυ-πολιτισμικό" μοντέλο ως λογικό και γλωσσικό ανοσιούργημα

Ο καθηγητής κ.Ζουράρις αναλύει τα περί "πολυ-πολιτισμού", περί ομοτρόπου και ομοθύμου, για την σημασία του Ιερού στον κοινόν βίον, και για τις κοινωνικές προϋποθέσεις συγκρότησης δημοκρατικής πολιτείας.
Δίχως να κομίζει κάτι νέο (για τους μυημένους), κάποια πράγματα καλά είναι να (ξανα)ακούγονται.

Πολυπολιτισμικότητα και ελληνική ταυτότητα from Αντίφωνο on Vimeo.


Συνέντευξη μὲ τὸν Καθηγητὴ Γεώργιο Παῦλο

Παραθέτουμε εδώ μια απολαυστική και εποικοδομητική συνέντευξη με τον καθηγητή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ.Γεώργιο Παύλο.


Συνέντευξη μὲ Γεώργιο Παῦλο γιὰ τὴ Θράκη from foit.antifono on Vimeo.

Ὁ Γεώργιος Π. Παῦλος γεννήθηκε στὴν Ὀλυμπία τῆς Πελοποννήσου, μεγάλωσε καὶ σπούδασε στὴν Ἀθήνα, ἐνῶ τὰ τελευταία 28 χρόνια ζεῖ καὶ ἐργάζεται στὴν Θράκη ὅπου διαμένει μὲ τὴν οἰκογένειά του.Εἶναι δὲ πατέρας 7 τέκνων. Κατέχει σήμερα τὴν θέση τοῦ Ἀναπληρωτῆ Καθηγητῆ στὴν Πολυτεχνικὴ Σχολὴ τοῦ ΔΠΘ, ὅπου διδάσκει μαθήματα θετικῶν καὶ τεχνολογικῶν ἐπιστημῶν καὶ μαθήματα φιλοσοφίας τῆς παιδείας, τῆς τεχνικῆς καὶ τοῦ πολιτισμοῦ. Ἔχει δημοσιεύσει πάνω ἀπὸ 50 ἐργασίες σὲ διεθνῆ περιοδικὰ καὶ πρακτικὰ συνεδρίων καὶ ἔχει συγγράψει σειρὰ ἐπιστημονικῶν καὶ φιλοσοφικῶν βιβλίων. Τὸ ἐρευνητικό του ἔργο εἶναι διεθνῶς ἀναγνωρισμένο, ἔχοντας ἔντονα διεπιστημονικὸ χαρακτήρα, ἐνῶ ὀ ἴδιος εἶναι πρωτοπόρος στὴν ἔρευνα τῆς πολυπλοκότητας καὶ τοῦ χάους μὲ ἐφαρμογὲς στὸ διάστημα, τὸ περιβάλλον καὶ τὴν Ἰατρική. Ὁ ἴδιος προωθεῖ τὴν διεπιστημονικὴ προσέγγιση καὶ τὴν δημιουργικὴ σύνθεση θετικῶν ἐπιστημῶν, τεχνολογίας, φιλοσοφίας, τέχνης καὶ ἀνθρωπιστικῶν ἐπιστημῶν. Παραλληλα ἐργάζεται συστηματικὰ στὴν μετεκπαίδευση δασκάλων καὶ καθηγητῶν μέσης ἐκπαίδευσης εἰσάγοντας πρωτότυπες ἰδέες ὁλιστικὴς βιωματικῆς παιδείας καὶ δημιουργικῆς σύνθεσης θετικῶν καὶ ἀνθρωπιστικῶν ἐπιστημῶν. Στὰ πλαίσια τῆς ἀκαδημαϊκῆς του δραστηριότητας κινεῖται σὲ ὅλη τὴν Ἑλλάδα ἀλλὰ καὶ στὸ ἐξωτερικό, Ἀμερική, Καναδᾶ, Εὐρώπη, συμμετέχοντας σὲ συνέδρια ἐπιστημονικὰ καὶ φιλοσοφικὰ καὶ δίδοντας διαλέξεις τῆς ἐπιστήμης, τῆς παιδείας καὶ τοῦ πολιτισμοῦ. Εἷναι πρόεδρος τοῦ “ Ταμιείου Θράκης“ .

την βρήκαμε εδώ: http://foit.antifono.gr

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, Η καθιέρωση του διπλού εορτασμού

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου...
Η καθιέρωση του διπλού εορτασμού

α) Γιορτάστηκε το 1838 με πρωτοβουλία του Δημάρχου, ενώ η Κυβέρνηση δεν εκπροσωπήθηκε επίσημα.
β) Ο Όθων ήταν αντίθετος να συνδυαστεί η επανάσταση με την εκκλησιαστική γιορτή του Ευαγγελισμού.
γ) Το παλάτι δεν επιθυμούσε έξοδα γιορτές την εποχή που οι Αγωνιστές δεν είχαν να φάνε.
δ) Το “υπερθέαμα”: εκατοντάδες νέοι με δαδιά ή λαδοφάναρα σχημάτισαν το “Εν τούτω Νίκα” στο Λυκαβηττό, ενώ οι θεατές παρακολουθούσαν αποσβολωμένοι.
ε) Λέγεται ότι για την πρώτη γιορτή της 25ης Μαρτίου δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.
Η 25η Μαρτίου, ως ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας, γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα του 1838 και από τότε καθιερώθηκε με θρησκευτική ευλάβεια σε όλο το πανελλήνιο. Η καθιέρωση της εορτής οφείλεται στην επιμονή και το πείσμα του Δημάρχου της Αθήνας Δημ. Καλλιφρονά ( 1805 – 1879) [1].
Ο Δήμαρχος ήρθε σε ρήξη με τη Βαυαρική διοίκηση και συγκεκριμένα με το Υπουργείο των Εσωτερικών το οποίο δεν επιθυμούσε έξοδα για γιορτές, όταν οι αγωνιστές δεν είχαν να φάνε.
Κατά μία όμως άλλη εκδοχή το Παλάτι, μάλλον, δεν επιθυμούσε να συνδέσει την εθνική εορτή με την Ορθοδοξία, για να μη δώσει την ευκαιρία στην Εκκλησία να "καπηλευτεί" δήθεν την επανάσταση των Ελλήνων.

1821, 2011: Φιλελληνική Ανεξαρτησία, Επιστημονική Ιστορία

Εἰρήνη ἡμῖν τοῖς εὐαγγελιζομένοις


Τὸ προσταχθὲν μυστικῶς λαβὼν ἐν γνώσει,
ἐν τῇ σκηνῇ τοῦ Ἰωσὴφ σπουδῇ ἐπέστη,
ὁ ἀσώματος λέγων τῇ Ἀπειρογάμω
ὁ κλίνας ἐν καταβάσει τοὺς οὐρανούς,
χωρεῑται ἀναλλοιώτως ὅλος ἐν σοι...


με τις ευχές για Ειρήνη και  Ελευθερία από την συντακτική ομάδα.

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

Πέντε μικρές σπουδαίες ιστορίες για ένα σύμβολο...


Πολλοί το προσπερνούν δίχως να πολυδίνουν σημασία...

Κάποιοι το θεωρούν "προχώ" να το καίνε δημοσίως.. οι αχαρακτήριστοι.

Κάποιοι άλλοι κάνουν γονυκλισίες στον θεό-Άνεμο, να την σηκώσει από τις βραχονησίδες, ... οι αχαρακτήριστοι (επίσης)

Κάποιοι όμως δώσανε την ζωή τους για αυτό, για να μην περάσει η μαγκιά των κατακτητών, να ανασάνει λίγο ο Ρωμιός, ο παρήφανος, ο ταπεινωμένος.

Δεν είναι σύμβολο του κράτους μας, της ψωροκώσταινας, είναι σύμβολο της Ψυχής μας, της Ελευθερίας μας.

Ως ελάχιστη τιμή στους Μεγίστους αυτούς Έλληνες,(υπάρχουν και άλλοι που τιμησαν το εθνικό μας σύμβολο, αυτοί είναι οι πιο επώνυμοι) παραθέτουμε τις ιστορίες τους με χρονολογική σειρά:

Από ομιλία δασκάλου προς τους μαθητές για την 25η Μαρτίου..

Αυτά τα λόγια απηύθυνε δάσκαλος στους μαθητές του, στο 2ο ΕΠΑΛ Αχαρνών για την επέτειο της 25ης Μαρτίου:


«Σκέφτηκα να σας μιλήσω για τον Καραϊσκάκη, αλλά το μυαλό σας θα πάει στο γήπεδο.
Σκέφτηκα να σας μιλήσω για το 21, αλλά ο νους σας θα πάει στην Ορίτζιναλ. Συλλογίστηκα πολύ, για να καταλήξω αν αξίζει να σας ταλαιπωρήσω για κάτι τόσο μακρινό, τόσο ξένο.
Δύο αιώνες πίσω κάποια γεγονότα, τι να λένε σε σένα; Σε εσένα που βιάζεσαι να φύγεις, να πας για τσιγάρο, για καφέ ή για κάτι άλλο.

Θα σου μιλήσω λοιπόν προσωπικά.
Εγώ ο δάσκαλος που δούλεψα ένα χρόνο σε αυτό το σχολείο και σε δεκαπέντε μέρες φεύγω για αλλού, σε εσένα που είσαι εδώ ένα, δύο, τρία ή και περισσότερα χρόνια, θα σου μιλήσω σταράτα, για να σου εκφράσω δυο σκέψεις μου.
Οι μαθητές που συνάντησα μέσα στις τάξεις, οι μαθητές που δίδαξα φέτος, στη συντριπτική τους πλειονότητα με σεβάστηκαν, αν και δεν ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του μαθήματος. Πολλοί όμως από τους υπόλοιπους μαθητές δε με σεβάστηκαν, με προσέβαλαν κατ' επανάληψη, με έργα, με λόγια, με ύβρεις, δείχνοντας ένα χαρακτήρα και ένα ήθος, που με σόκαρε, που με έβαλε σε μελαγχολικές σκέψεις.

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Περί τοῦ `21 (καὶ πάλιν) ὁ λόγος ἀπὸ τὸν καθηγητὴ Σαράντο Καργάκο

Στὰ πλαίσια τῆς τριβῆς μας μὲ τὴν σημαντικότατη αὐτήν φάση τῆς ἰστορίας μας, παραθέτουμε τὸ παρακάτω βίντεο...



τὸ εἴδαμε ἐδῶ:
http://lomak.blogspot.com/

"Των αφανών αγωνιστών και ηρώων"

" θρήνος για το Μεσολόγγι"

Ο ζωγράφος κ.Γιώργος Κόρδης μας καταθέτει μια θεματική έκθεση, εικονίζοντας μορφές αγωνιστών του '21, στην συλλογή του "Των αφανών αγωνιστών και ηρώων" με τρόπο εντελώς πρωτότυπο, αλλά και εκπληκτικά οικείο!
Στο πνεύμα των ημερών, και με την ευλογία του ιδίου, παραθέτουμε εδώ μερικές:


Αντιθέσεις: Γ. Μπαμπινιώτης - Δ. Νανόπουλος from Αντίφωνο (antifono.gr) on Vimeo.

Μια απολαυστικότατη, αλλά και άκρως ωφέλιμη και εποικοδομητική συζήτηση με δυο κορυφαίους Έλληνες στοχαστές. Αναδίφηση στις απαρχές της φιλοσοφίας, τον καιρό που το ζητούμενο ήταν η Αλήθεια, ήγουν το νόημα και η ερμηνεία του κόσμου όπου υπάρχουμε.
Έκτοτε, μπορεί η Γνώση να έσπασε σε ξένα μεταξύ τους γνωστικά πεδία, όμως το ζητούμενο της Σοφίας (δηλ η αξιολογική νοηματοδότηση της γνώσης) για πολλούς περέμεινε ως στόχος.
Επίσης, καταδεικνύεται και η ουσία της λογικής σκέψης, τόσο κατά την μαθηματική, όσο και κατά την "γλωσσική" της έκφανση, που βρίσκεται περισσότερο στην διατύπωση των προβλημάτων, παρά στην λύση τους.
Αυτά περίπου συζητούν οι δυο γίγαντες της Ελληνικής επιστήμης, σε μια συνέντευξη γάργαρη και εύ-ψυχη, παναπεί δροσιστική!

ΕΝΑΛΙΟΣ ΘΗΡ

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2011

Τα κίνητρα του 1821, εθνικά ή κοινωνικά;


Πολλοί σύγχρονοι ιστορικοί αυτοαποκαλούνται «αναθεωρητικοί» και δηλώνουν πως επιχειρούν το «ξεσαβάνωμα» της ιστορίας από «εθνοκεντρικές» προκαταλήψεις και «θρησκόληπτα» μυθεύματα.
Μπορούμε κάλλιστα να ανατρέξουμε στην πλούσια απολογητική που έχει σχηματισθεί απέναντι σε αυτή τη συλλογιστική, αλλά και στις ιστορικές πηγές του Αγώνα....

Ιερά Εξέτασις...


Συχνά κατηγορούμε την παπική εκκλησία για το θεσμό της ιερής εξέτασης. Κι όμως…
Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο θεσμός αυτός λειτούργησε όχι μόνο στην παπική εκκλησία, αλλά και σε κάθε τόπο και χρόνο, όπου κυριαρχούσαν ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία.

Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή

Από μήνυμα που μας εστάλη...
Oh tempora, oh mores 

Υπάρχει η τσόντα της Τζούλιας, υπάρχει ο χωρισμός της Μενεγάκη, υπάρχει το διαζύγιο του Μικρούτσικου, υπάρχουν χίλια δυο σαχλά πράγματα να ασχοληθεί κανείς...

Υπάρχει όμως και η παρακάτω δήλωση:

«Κύριοι, ζητήσατε να σας απαντήσω σε χίλια δυο πράγματα, κανείς σας όμως δεν θέλησε να μάθει ποιος ήταν ο δάσκαλός μου, ποιος μου έδειξε και μου άνοιξε τον δρόμο προς την ανώτερη μαθηματική επιστήμη, σκέψη και έρευνα. Και για να μην σας κουράσω, σας το λέω έτσι απλά, χωρίς λεπτομέρειες, ότι μεγάλος μου δάσκαλος υπήρξε ο αξεπέραστος Έλληνας Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή, στον οποίο, εγώ προσωπικά, αλλά και η μαθηματική επιστήμη, η φυσική, η σοφία του αιώνα μας, χρωστάμε τα πάντα»

Η δήλωση ανήκει στον Άλμπερτ Αϊνστάιν.


Για τον Καραθεοδωρή, δεν μας μίλησε κανείς στο σχολείο. Φαίνεται ότι η Ελλάδα έχει το περιθώριο να ξεχνά τέτοιους Έλληνες...
Ας αναλάβουμε λοιπόν εμείς οι ίδιοι τις ευθύνες μας. Ας διαλέξουμε εμείς με ποια Ελλάδα θα ασχολούμαστε και ίσως τότε να είμαστε περήφανοι για πολλούς λόγους που είμαστε Έλληνες κι όχι μονάχα για τα πολεμικά έπη του 1821 και του 1940.
Υπάρχει η Ελλάδα του Καραθεοδωρή, του Παπανικολάου, του Εl Greco και δεκάδων άλλων Ελλήνων που δεν βρήκαν θέση στα σχολικά βιβλία
 ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ

Η Επανάσταση του 1821 και ο ρόλος της Εκκλησίας

 Ως συνέχεια του -ατύπου- αφιερώματός μας στο '21 (μέρες που έρχονται) έχουμε την χαρά να παραθέτουμε το απλό πλην διαφωτιστικό κέιμενο ενός εγκρίτου ακαδημαϊκού.
Κείμενο-απάντηση στην (βαρετή πια) θέση των αποδομητών της αλήθειας ότι τάχα μου η Εκκλησία καταδίκασε και "αποκήρυξε" την επανάσταση της ανεξαρτησίας του 1821, θέση για ημι-καθυστερημένα νήπια:


Ο ακαδημαϊκός - ιστορικός Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος δίνει απαντήσεις για την «αποκήρυξη» της Επανάστασης από τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε' 

ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙΡΟ αναθεωρητές της ελληνικής ιστορίας, προσπαθούν να αλλάξουν τα ιστορικά δεδομένα, παρουσιάζοντας καινοφανείς απόψεις για να ανατρέψουν την ιστορική αλήθεια. Στόχος τους, να ξαναγράψουν την Ιστορία υπό το πρίσμα μιας κατευθυνόμενης, δήθεν «προοδευτικής» ιδεολογίας, με επικάλυμμα την «επιστημονική τεκμηρίωση» από θολές πηγές. Μειώνουν τον ρόλο της Εκκλησίας στην Επανάσταση του ’21, σπιλώνουν αγωνιστές (Κολοκοτρώνης) και τονίζουν ότι «η επίσημη Εκκλησία ήταν αντίθετη στην Επανάσταση και τους ελάχιστους ανώτερους κληρικούς που ελάμβαναν μέρος ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄ απειλούσε ότι θα αφορίσει».

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

Αποδόμηση της Ιστορίας... τυχαιο;

"Ὄλβιος ἐστίν ὅστις ἱστορίης ἔσχε μάθησιν"
(Ευρυπίδης)


«Για να εξαφανίσει κανείς ένα έθνος τού αφαιρεί πρώτα την μνήμη. Καταστρέφει τα βιβλία του, την παιδεία του, την ιστορία του. Και κάποιος τού γράφει άλλα βιβλία, τού μεταφυτεύει άλλη παιδεία και επινοεί άλλη ιστορία. Κατόπιν το έθνος αρχίζει σιγά σιγά να ξεχνάει ποιο είναι και ποιο ήταν. Ο κόσμος τριγύρω του θα το ξεχάσει πολύ γρήγορα»
(Μίλαν Κούντερα)

Τυχαίο; Δεν νομίζω!

Αρχίζει σιγά σιγά και διαφαίνεται κάποια λογική στον "καημό" όλων αυτών που επιμένουν στην  αποδόμηση της παραδεκτής ιστορίας του Έθνους μας, και στην υποβάθμιση, αν όχι στην διαστρέβλωση της σχολικής ιστορίας. (δεν αναφερόμαστε στους καθημερινούς χρήσιμους ηλίθιους, αλλά στους καθοδογητές τους)

Α, ναι! Η εικόνα που παραθέτουμε προέρχεται από κάρτα ενός "παιχνιδιού", με την ονομασία "ιλλουμινάτι", που φέρεται να κυκλοφόρησε το 1982. Δεν θα πώ περισσότερα, γιατί θα θεωρηθώ "γραφικός" από τους αμύητους στην υπόθεση. Ας το ψάξουν μόνοι τους. "ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω"

Προσέξτε μόνο ότι στα "σκουπίδια της ιστορίας" διαβάζει κανείς καθαρά την λέξη "Ρώμη".... (σε ποιά Ρώμη αναφέρεται, στην Νέα Ρώμη, ή στην παλιά;)

Ψάξτε το λίγο... εκ μέρους μας έπεται συνέχεια...

ΕΝΑΛΙΟΣ ΘΗΡ

Δείτε τι έφτιαξαν οι...... Αυστραλοί για να διδάξουν στους μαθητές τους Ελληνική Μυθολογία!!!

Από μήνυμα που μας εστάλη:

Καταπληκτικό!!!!   Ακριβώς σαν το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα...
 
Και ενώ τα τελευταία περίπου 40 χρόνια το, κατ' ευφημισμό, Υπουργείο Παιδείας
προσπαθεί με συνεχείς ανατροπές και υποβαθμίσεις 
(κυρίως γλωσσικές και ιστορικές) να εξοβελίσει κάθε τι το γνήσια Ελληνικό...
 Δείτε τι έφτιαξαν οι...... Αυστραλοί  για να διδάξουν στους μαθητές  τους Ελληνική Μυθολογία!!!

 
The Greek Mythology Website is produced by the Australian Broadcasting
Corporation in association with The University of Melbourn

Μεγάλη δημοσκόπηση του Υπουργείου Παιδείας

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι, ενώ στη διαφάνεια #16 "Άποψη για το ποια μαθήματα πρέπει να είναι υποχρεωτικά και ποια επιλογής" το μάθημα της Πληροφορικής απαντήθηκε ως 4ο στην αξιολόγηση των υποχρεωτικών μετά τα Μαθηματικά, τα Νέα Ελληνικά και την Ιστορία, ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ στο "ψηφιακό" Λύκειο της κας Διαμαντοπούλου!!!
Ακόμη θυμομαστε με γλυκό-πικρο χαμόγελο της εξαγγελίες της για το ψηφιακό σχολείο στο Μούδρο της Λήμνου παρόντος μάλιστα του Πρωθυπουργού...
Τι να πει κανείς...

erebnapaideia20

Η συλλογική μας μνήμη για το 1821 στην Χαλκιδική

Η λαϊκή μούσα της Χαλκιδικής δημιούργησε, προς ύμνον του γενναίου καπετάν-Χάψα, αυτό το τραγούδι, αποστάζοντας την ιστορική ενθύμηση, και διατηρώντας, πέρα από τα γεγονότα, την ουσία και το άρωμα της μορφής του αγωνιστή.

Η ιστορία:
Ο καπετάν Κάψας (ή "Χάψας", όπως τον ονόμασε ο Λαός) κατάγονταν απο την Κασσάνδρα, και εγκαταβιούσε στην Συκιά και στο Άγιο Όρος.
Πρωτοστάτησε στην επανάσταση του 1821 στην Χαλκιδική υπό τον Εμμανουήλ Παπά, και βάδισε έπειτα από διαδοχικές επιτυχίες προς κατάληψη της Θεσσαλονίκης.
Καθηλωμένος από υπέρτερες τουρκικές δυνάμεις, θυσιάστηκε αυτός, μαζί με 67 παλληκάρια από την Συκιά της Σιθωνίας, καλύπτοντας την φυγή αμάχων γυναικόπαιδων και των υπολοίπων Ελλήνων επαναστατών.
Ήταν Μάιος του 1821, κάτω ακριβώς από το μοναστήρι της Αγίας Αναστασίας...



Η ιστορία της επανάστασης στην Χαλκιδική δεν διδάχθηκε ποτέ στα σχολειά μας. Κι όμως είναι από τις πιο ένδοξες στιγμές της. Το βίντεο που παραθέτουμε εδώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως υλικό κατά τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου.

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

Ο Αγ.Γρηγόριος ο Παλαμάς και η "απογείωση της πολιτικής σκέψης"

 Του Αγ.Γρηγορίου του Παλαμά σήμερα, μνήμη ενός πραγματικού πνευματικού γίγαντα. Κι όμως, αυτός ο πολύ σημαντικός άνθρωπος παρέμενε για εμάς εντελώς άγνωστος, μέχρι που μερικές δεκαετίες πριν ξένοι θεολόγοι μας τον υπέδειξαν...

Η σκέψη του, ρομφαία δίστομη, ιδιαιτέρως επικεντρωμένη σε θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και συνοχής,  χαράζει τα ζοφερά αδιέξοδα που μας έχει συσσωρεύσει η "νεωτερικότητα" και η αυτονόμηση του λογιστικού χρήματος.

Εισαγωγικό εγχειρίδιο για την προσέγγιση του λόγου του αποτελεί το πόνημα του κ.Ζουράρι "Εισαγωγή στην απογείωση της πολιτικής", αποσπάσματα από το οποίο δειγματίζω εδώ:

Ὅλες αὐτὲς οἱ  ἐπισφαλεὶς ἀγοραπωλησίες ὑψηλοῦ κινδύνου καί ἡ ἀγοραπωλησία γιὰ ἀγαθά ποὺ ἐγὼ μὲν δὲν διαθέτω, ἐνῶ ἐσὺ τὰ ἀγοράζεις μὲ χρήματα ποὺ δὲν ἔχεις, ὅλοι τοῦτοι οἱ ἐφάμαρτοι ἀεριτζῆδες συνεχίζουν, κτηνώδεις, τὴν «...μέχρι τάφου τῶν πλουσίων φαντασίαν καὶ πολυτέλειαν», ὅπου τάφος γιά ὅλους ὅμως πιὰ εἶναι σήμερα ὁλόκληρος ὁ πλανήτης.

Κοινωνία κατὰ τὸν Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ σημαίνει μιὰ μεθυπερβατικὴ τοῦ χάσματος πολιτεία, ὅπου ὁ φτωχὸς ἔχει ὄνομα καὶ μνήμη προσώπου ὅταν δὲν μνησικακεῖ και ὁ πλούσιος μεθυπερβαίνει τὸν πλοῦτο του, αὐτεξουσίως, καταργώντας τὴν φτώχεια, μήπως καὶ ἀποκτήσει και αὐτὸς ὐπόληψη καὶ ὄνομα...



ΕΝΑΛΙΟΣ ΘΗΡ

Μακρυγιάννης - Απομνημονεύματα

 Καθώς πλησιάζει η μεγάλη επέτειος της Εθνικής Ανεξαρτησίας, και της επαναστάσεως του 1821, εμείς εντείνουμε τις αναφορές μας σε αυτήν.
Όποιος επιμένει, μπορεί να "μάθει" τα περί της Επαναστάσεως από τον ΣΚΑΪ και τους αγράμματους στρατολογημένους παρουσιαστές του. Πρόβλημά του, και περαστικά μας.

Υπάρχει όμως και ένας πνευματικός πατέρας της Νέας Ελλάδας, ο κατά κόσμον αναλφάβητος, και κατά πνεύμα σοφώτατος, ο στρατηγός Μακρυγιάννης. Τα απομνημονεύματά του αποτελούν ορόσημο στην Ελληνική σκέψη, λογοτεχνία και ιστοριογραφία, και διαμορφώνουν τον χαρακτήρα της ταυτότητός μας.

Μπορείτε να τα βρήτε σε ηλεκτρονική μορφή εδώ:
http://el.wikisource.org/wiki/Απομνημονεύματα_Μακρυγιάννη

ΕΝΑΛΙΟΣ ΘΗΡ

Δημόσιος Τομέας: Συμβαίνουν κι αλλού! Απολαυστικό...


Κλείσιμο σχολείων και κοινωνικός δαρβινισμός


Η τελευταία φορά που έκλεισαν σχολεία στην Ελλάδα ήταν επί τουρκοκρατίας.  Από τότε σε μια συνεχή πορεία διαφωτισμού και ανελιξης κάθε κυβέρνηση πρόσθετε μερικά σχολεία κυρίως στα χωριά ώσπου το 1979 η εννιάχρονη παιδεία έγινε υποχρεωτική.
Αυτό βεβαίως είχε συνέπειες… Του Γ. Παπαϊωάννου
Αριστούχοι από δημόσια σχολεία της επαρχίας ΠΡΑΓΜΑ ΣΧΕΔΟΝ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ έπαιρναν τις θέσεις  των γόνων της αστικής τάξης αναγκάζοντας τους  μεγαλοαστούς γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό. Η καημένη υπουργός παιδείας  Άννα Διαμαντόπουλου στέλνει το παιδί της σε ιδιωτικό σχολειό.
Έγιναν σκληρές προσπάθειες στεγανοποίησης του συστήματος από ομοίους τους με κατευθείαν επιλογές και τοποθετήσεις μεγαλοαστών σε θέσεις  ευθύνης και στο πολιτικό σύστημα.
Ο Γιος του Παπανδρέου έγινε πρωθυπουργός και το ίδιο και ο εγγονός. Οι Καραμανλήδες οι Μηστοτάκηδες ο γιος του Βαρβιτσιώτη του Αλευρά, ή κόρη του Έβερτ, της Πετραλιά ο γιος του Παπακωνσταντίνου, παλιές μοναρχικές οικογένειες που επανακάμπτουν, ο εγγονός της Πηνελόπης Δέλτα… πλήθος μεγαλοστελεχων της τραπεζικής, του επιχειρηματικού κόσμου και  της δικαστικής εξουσίας προέρχονται από μεγαλοαστικές οικογένειες
Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών  οι σπουδές στο εξωτερικό και καμία αριστεία σε δημόσιο σχολείο.
Η κοινωνική ιεραρχία και τα τζάκια τελευταία  άρχισαν να απειλούνται, το πολιτικό σύστημα να διασαλεύεται και η απειλή να προέρχεται κυρίως από μορφωμένους άνεργους νέους.
Και καλά το άνεργος παλεύεται. Του άνεργου  του πετάς λίγο βυζί και λίγο μπούτι, τον στέλνεις να πλακώνεται  στα γήπεδα, τον  σπρώχνεις στο εξωτερικό και το ελέγχεις το πράγμα.
Το μορφωμένος όμως είναι πυρηνικό καύσιμο.  Όλοι τους θυμούνται ξεροκαταπίνοντας ότι μορφωμένος αστός πρώην αγρότης κρέμασε τους Λουδοβίκους.
Ήταν απολύτως αναμενόμενο λοιπόν για μια κυβέρνηση μεγαλοαστών σπουδαγμένων στην Ευρώπη και στην Αμερική το κλείσιμο σχολειών κατά βάση της επαρχίας. Ήταν μια εκδίκηση εεε…μεταρρύθμιση που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες.
Με το κλείσιμο σχολείων θα αυξηθεί ο αναλφαβητισμός. θα σκληρύνει ο κοινωνικός δαρβινισμός η κοινωνική απομόνωση, και θα τιμωρηθεί το παιδάκι που κάνει όνειρα στο χωριό και ο γονιός που το στηρίζει οικονομικά. Όμως η κοινωνία θα έρθει στα ίσια της…
Ελπίζω  μια μέρα η αποφοίτηση από ένα ελληνικό πανεπιστήμιο να είναι απαραίτητο προσόν πολιτικής καριέρας όπως το απολυτήριο στρατού.

Πλύση εγκεφάλου και αποδόμηση ενός έθνους. Φροντιστήριο από τον Γιούρι Μπέζμενοφ.

Πόσο ελεύθεροι είμαστε άραγε;
Έχουμε πια αρχίσει να καταλαβαίνουμε ότι αυτή η αποδόμηση των εθνικών μας αξιών, της συλλογικής μας μνήμης, της Παιδείας μας, των θεσμών και του πολιτεύματος, μόνο τυχαὶα δεν μπορεί να είναι.
Ποιός βρίσκεται από πίσω; Αν και μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε, σίγουρα ΚΑΠΟΙΟΣ βρίσκεται από πίσω, κάποιος οπωσδήποτε όχι καλοπροαίρετος.
Η διάλεξη που έδωσε ο διάσημος πρώην Σοβιετικός πράκτορας στις ΗΠΑ (μέρος αυτής) είναι πολύ διαφωτιστική για το τι μπορεί να παίζεται στο παρασκήνιο.
Απολαύστε την (με Ελληνικούς υποτίτλους) και διδαχθείτε:



Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

π.Γεώργιος Μεταλληνός - Το '21 και οι Συντελεστές του: Δύο μαρτυρίες

Κανονικά δεν θα ασχολούμασταν με ένα θέμα τόσο αυτονόητο, όσο ο χαρακτήρας της Ελληνικής επανάστασης της Ανεξαρτησίας του 1821...
..όμως λυσσαλέος πόλεμος από γνωστά κέντρα (είναι βαρετό να τα αναφέρουμε ξανά) έχει ξεσπάσει με στόχο την διάβρωση του Εθνικού μας φρονήματος, και εν τέλει του Πολιτισμού, ήγουν της Παιδείας μας. 
Διάφοροι στρατολογημένοι (συνειδητά ή ασυνείδητα) έχουν βαλθεί να μας ξαναμάθουν την ιστορία μας, επικαλούμενοι διάφορες αμφιβόλου ποιότητος "πηγές" - πηγές ζέχνοντος, δηλητηριασμένου πνευματικού ύδατος. 

Αυτό εμάς μάς αναγκάζει να παραθέσουμε δεδομένα, τα οποία καταδεικνύουν το προφανές, αυτό που ο Λαός μας φέρει ως διαχρονική κληρονομιά στην συλλογική του μνήμη.

Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας βρισκόμαστε στην ευτυχή θέση να παραθέτουμε την ακόλουθη ομιλία του πατρός Γεωργίου Μεταλληνού:




(το αλιεύσαμε από το "lomak")

Η περίπτωση να αντιδρούν οι μαθητές αυτοβούλως δεν πέρασε από το μυαλό σας κα Υπουργέ;

Σας παραθέτουμε το ΔΤ του Υπουργείου για τις αντιδράσεις στις συνενώσεις σχ. μονάδων:



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
 
 







Δελτίο Τύπου                                             18/03/2011

Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, για αντιδράσεις σχετικά με συνενώσεις σχολείων

Θα ήθελα να κάνω έκκληση σε ορισμένους  φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης, να μην εμπλέκουν τα παιδιά σε αντιπαραθέσεις, που αφορούν στη διοικητική αναδιάρθρωση της Εκπαίδευσης.
Το Υπουργείο Παιδείας είναι ανοιχτό σε κάθε συζήτηση, σε κάθε κριτική και αντιπαράθεση, υπάρχει όμως μια «κόκκινη γραμμή». 
Δεν μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί τα παιδιά και την εκπαίδευσή τους: να βγαίνουν τα παιδιά από τις τάξεις και να χρησιμοποιούνται ως θέαμα σε κανάλια και μάλιστα σε  ώρες μαθήματος.
Είναι πολύ σημαντικό να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κατάθεση των επιχειρημάτων στο συγκεκριμένο θέμα.
(on camera)



Η προπαγάνδα της Νέας Τάξης στα μικρά παιδιά. Ανατριχιαστικό!

Προστατέψτε τα παιδιά σας! Δείτε το όλο, αξίζει!

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

HAARP H Iαπωνία είχε απειληθεί στο παρελθόν

Λίγη συνωμοσιολογία ακόμη. Τα συμπεράσματα δικά σας...
ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ

Περί Τσιπρόμπατσου, Μνημονίου, χρεοκοπίας και… ημιυπαίθριου!

Περί Τσιπρόμπατσου, Μνημονίου, χρεοκοπίας και… ημιυπαίθριου!
Από τον ΑΓΓΕΛΟ ΠΥΡΙΟΧΟ: «Από εδώ η γυναίκα μου, από κει τα υπουργεία μου» θα μπορούσε να πει ο μέγας Πάγκαλος συστήνοντας  τη σύζυγό του, έξω από το υπουργείο Παιδείας. Η ωραιοτάτη πλην ατυχεστάτη ως υποψήφια δήμαρχος Σαρωνικού κυρία Χριστίνα Χριστοφάκη του Αντιπροέδρου, διαμαρτυρήθηκε έξω από το υπουργείο Παιδείας, ως δημοτική σύμβουλος αλλά πάνω απ’ όλα ως σύζυγος του επαγγελματία επαναστάτη Πάγκαλου του μαινόμενου. Η διαμαρτυρία αφορούσε το κλείσιμο του σχολείου του Κουβαρά. Μαλλιά κουβάρια και φυσικά η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται μετά συγχωνεύσεως σχολείων.
Μετά τον ΧΥΤΑ στην Κερατέα, σειρά έχει το Υπουργείο Παιδείας.
Όχι, ο αντιπρόεδρος δεν συνόδευσε τη σύζυγό του, άλλωστε δεν κυκλοφορεί, του στέρησαν την άδεια κυκλοφορίας οι εξαγριωμένοι του ΣΥΡΙΖΑ. Εξυπακούεται ότι μόνο αυτοί αποδοκιμάζουν τον αντιπρόεδρο. Ουδείς ΠΑΣΟΚος. Είναι όλοι τόσο, μα τόσο ικανοποιημένοι από το κυβερνητικό έργο και τον πρωθυπουργό προσωπικώς. Τόσο ευχαριστημένοι, ώστε να αποτολμήσει ο Παπανδρέου να εμφανισθεί μπροστά τους θέλει αρετήν και τόλμην η πρωθυπουργία.

Τσουνάμι στην παιδεία στον πολιτισμό και στην οικονομία της χώρας το κλείσιμο των σχολικών μονάδων

Στο όνομα της οικονομικής κρίσης συμπαρασύρεται ο ίδιος ο πολιτισμός και η ύπαρξη μιας ολόκληρης χώρας.Δεν επιθυμώ να γενικεύσω και να ισοπεδώσω στο όνομα μιας ανούσιας κριτικής,απλά θέλω να τονίσω την ανάγκη για μια Εθνική στρατηγική που δεν σταματά στις αλλαγές που ευαγγελίζεται το υπουργείο αποκλειστικά και μόνο για την παιδεία.
Θεωρώ ότι κανείς γνωστικός δεν αντιτίθεται στις όποιες συγχωνεύσεις εξυπηρετούν την εξεύρεση πόρων για την οικονομία αλλά που σε καμία περίπτωση δεν θίγουν το δικαίωμα στη μάθηση.Έτσι λοιπόν δεν είναι δυνατόν από τη μια να μιλάμε για ανάπτυξη της περιφέρειας και από την άλλη να καταργούμε σχολεία στην Ελληνική ύπαιθρο στερώντας το δικαίωμα στη μάθηση των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων.Γιατί αυτός που θίγεται είναι ο φτωχός Έλληνας μαθητής της Ελληνικής υπαίθρου που θα αναγκάζεται πλέον να κάνει 30 και πλέον χιλιόμετρα για να επιζητήσει την πολυπόθητη μόρφωση(εάν βέβαια πληρώνονται οι μεταφορές).
Πώς είναι δυνατόν να...μιλάμε για προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής υπαίθρου όταν στερείς από ένα νέο τη δυνατότητα πρόσβασης στη μόρφωση;
Πώς περιμένουμε να αναγεννηθεί η περιφέρεια όταν κλείνουμε σχολεία σ΄ αυτήν και διώχνουμε τους νέους ανθρώπους πίσω στ΄ αστικά κέντρα.
Είναι λογικό και σώφρον να μιλάμε για πολιτική αποκέντρωσης όταν υλοποιούμε τέτοιες πρακτικές που συντελούν στην ερημοποίηση της υπαίθρου;
Πώς μπορούμε να περιμένουμε να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα στην οικονομία της χώρας όταν αποκλείουμε κάθε προσπάθεια για αξιοποίηση του έμψυχου δυναμικού αλλά και της ίδιας της Ελληνικής γης αφού σπρώχνουμε τους νέους στην αστυφιλία;
Εν κατακλείδι τι είδους πολιτισμό θα παράγουμε όταν θα στοιβάζουμε μαθητές σε αίθουσες των 27 ατόμων;

ΧR ΑΡΤ
ΜΑΓΙΣΤΡΟΣ